employer branding în timpul și după COVID-19

Studiul Randstad Employer Branding Report (REBR) a avut loc în Ianuarie 2020, când focarul de coronavirus ținea deja China în frâu, dar piața mondială a forței de muncă s-a caracterizat printr-o etanșare. În mod tradițional, acest lucru constituie un climat bun pentru brandul de angajator. Majoritatea companiilor au început să prioritizeze brandingul de angajator după ce s-au confruntat cu eforturi pentru ocuparea posturilor vacante.

Între timp, lumea noastră s-a schimbat dramatic. Coronavirusul a afectat în mare parte economia globală și piața muncii. Numărul de locuri vacante este în cădere liberă, multe persoane sunt (temporar) în șomaj. Multe companii se luptă pentru a supraviețui. Are vreun sens să te gândești la brandingul angajatorului în momente ca acestea?

Este de sine înțeles că, majoritatea companiilor și organizațiilor s-ar putea focusa mai puțin sau deloc pentru brandul de angajatorilor în această perioadă agitată. Să începem cu începutul. În orice caz, numărul de angajări scade dramatic în acest timp iar șansele ca angajații să părăsească compania de la sine, au devenit brusc mult mai mici. Cu toate acestea, există trei motive importante pentru care brandul de angajator nu trebuie ignorată complet sau prea mult timp.

Brandul de angajator nu se referă doar la recrutare și retenție; este vorba și despre implicare și exact această implicare este testată sever în momente ca acestea. Chiar dacă companiile vor face acest lucru, depinde parțial de implicarea angajaților săi. Orice lucru care susține implicarea angajaților este important acum. Brandul angajatorului este cu siguranță unul dintre aceste lucruri.

Mai mult, brandul de angajator este un proces care necesită timp - mult timp - pentru a genera rezultate. Coerența este termenul cheie. Dacă ignorați complet brandul de angajator în toată această perioadă, veți întrerupe procesul, ceea ce înseamnă că veți fi forțat mai târziu, să-l reconstruiți de la un nivel inferior. Nu mai vorbim de pierderea încrederii și credibilității ca urmare a promisiunilor neîndeplinite. Orice companie care dorește să fie puternică într-un moment în care piața forței de muncă se redistribuie, pur și simplu nu își poate permite să nu facă nimic în ceea ce privește brandul de angajator. Și dacă promisiunile inițiale nu pot fi îndeplinite din cauza presiunii cauzate de coronavirus, promisiunile noi, modificate, trebuie formulate și împărtășite angajaților.

În concluzie, chiar și în această fază incipientă, este clar că această criză va avea un impact foarte negativ asupra brandului de angajator. Nu putem prezice efectul total al crizei în timp ce suntem încă în mijlocul acesteia, dar știm ce s-a întâmplat în perioada recesiunii majore anterioare, în urma crizei financiare din 2007-2008.

Ce putem învăța din această perioadă?

În primul rând, criteriile pentru alegerea unei anumite companii se schimbă, deși nu într-un mod revoluționar. În perioadele de recesiune, securitatea locurilor de muncă câștigă importanță și salariile devin mai puțin importante. Importanța unei atmosfere de lucru bune rămâne însă neschimbată.

Procentajele de atractivitate ale companiilor scad și ele. În 2008, de exemplu, Randstad Employer Branding Research, câștigătorul din Belgia a avut un scor de atractivitate de 47%. Un an mai târziu, după ce criza a lovit, aceasta a scăzut la 43%. Acesta a fost, de asemenea, cel mai mic scor câștigător din întreaga istorie a studiului brandului de angajator. Până în 2010, nu existau încă prea multe semne de recuperare. Așadar, va dura ceva timp până când companiile vor reveni din actuala criză.

Așa cum era de așteptat, declinul sa reflectat și în scorurile pentru diferite criterii. Faptul că securitatea locurilor de muncă a scăzut nu este o surpriză. Dar declinul a fost vizibil și în alte criterii (atmosfera de muncă, salariul, echilibrul muncă / viață, conținutul locului de muncă, oportunitățile viitoare, atenția pentru mediu și societate). De altfel, scorurile pentru majoritatea criteriilor au fost mai mici în 2009 decât în ​​2003, în perioada de recuperare a crizei. Acest lucru sugerează că și profunzimea recesiunii joacă un rol. Cu cât recesiunea este mai profundă, cu atât sunt mai mari pagubele mărcilor patronale ale companiilor. Toate acestea nu sunt bune pentru brandurile de angajatori de anul viitor.

În concluzie: nu se exclude faptul că această criză va avea un impact imens asupra brandului de angajator. Având în vedere natura crizei, probabil că va fi și mai rău decât în ​​timpul recesiunilor anterioare. Predicția noastră este că cele mai puternice mărci se vor dovedi cele mai rezistente; vor putea limita daunele. Companiile care vor ignora brandul de angajator în totalitate și nu va mai acorda atenție până când economia și piața muncii vor începe să se recupereze, vor fi învinși pieței muncii de mâine. Așteptăm cu nerăbdare să ne reîntâlnim pentru următorul studiu din 2021.

Vă interesează brandul de angajator al companiei sau brandul de angajator a sectorului din care faceți parte, vă rugăm să vizitați centrul nostru de branding pentru angajatori.