Pe măsură ce criza continuă să se desfășoare, un plan de acțiune și o strategie de experiență a clienților vă vor ajuta afacerea să navigheze în aceste momente dificile. Relațiile unui brand cu clienții, angajații, părțile interesate și posibilele noi angajți sunt întotdeauna importante, dar în momente ca acestea, fiecare acțiune a unei companii este sub microscop și va avea un impact masiv care ar putea dura decenii asupra reputației mărcii.

Aproape trei sferturi (71%) dintre respondenții unui studiu canadian au spus că mărcile care acordă prioritate profitului față de oameni își vor pierde încrederea pentru totdeauna. În mod similar, 65% au fost de acord cu ideea că acțiunile unui brand în timpul crizei  impactează foarte mult viitorul comportament al acestora vis-a-vis de brandul respectivă. Mai mult de un sfert (26%) au declarat că au început să utilizeze un nou brand pe baza acțiunilor sale din timpul COVID-19. Iată câteva sfaturi la care ar trebui să fie atente toate companiile în timp ce planifică strategia anului viitor. 

urmați sfaturile guvernamentale și de sănătate publică 

Toți proprietarii de afaceri ar trebui să înțeleagă că sănătatea și siguranța personalului lor și a publicul țintă sunt prioritatea lor numărul unu. Nerespectarea regulilor nu numai că ar putea afecta oamenii, dar ar putea duce și la presa negativă.

angajații sunt imaginea companiei 

Deși este adevărat că salariile sunt adesea unul dintre cele mai mari costuri pentru o companie, liderii ar trebui să facă tot ce pot pentru a menține angajații pe statul de plată în aceste vremuri grele. Acolo unde trebuie luate decizii dure, faceți-o cu extremă grijă și sensibilitate. Rețineți că angajații implicați pot fi cei mai buni promotori ai unei companii, în timp ce angajații nemulțumiți au potențialul de a deteriora semnificativ un brand în această eră digitală prin intermediul rețelelor de socializare și a site-urilor web de feedback care vă definesc brandul în timpul unei crize.

ușurați anxietatea clienților 

În climatul actual, majoritatea clienților stau acasă pentru a asigura sănătatea și siguranța. Suma cheltuielilor consumatorilor pe Amazon a crescut cu 60% între mai și iulie, comparativ cu același interval de timp din 2019. Într-o astfel de situație, este crucial să înțelegeți că aceștia ar putea fi îngrijorați de vizitarea unei locații fizice, cumpărarea unui produs, capacitatea companiei tale de a îndepli solicitarile lor sau ezitarea în a lua angajamente pe termen lung. Luând decizii timpurii pentru a proteja și a ajuta clienții, compania va putea reduce anxietatea consumatorilor și rezolva problemele înainte ca acestea să se dezvolte. Atunci când planifici strategiile, ia în considerare modul în care vei implementa următoarele: 

  • consolidează serviciile digitale și oferă rezoluție rapidă prin apeluri telefonice, e-mail, chat și mass-media socială
  • gestionați spațiul interior aplicând practici precum distanțarea fizică, reducând numărul de cumpărători dintr-un magazin, oferind îndrumări clare privind fluxul de trafic și asigurând clienților practici sigure
  • personalizați ”serviciul clienți” pe toate canalele digitale și răspundeți rapid la reclamații sau întrebări 
  • planificați să oferiți ceva înapoi comunității într-un mod care să permită un sens holistic pentru marca dvs.

atragerea și păstrarea talentelor într-o lume digitală

Începutul la  un nou loc de muncă este un moment interesant și plin de speranță, dar cum o mare parte din populație încă lucrează de acasă, companiile vor trebui să regândească modul în care pot actualiza structurile tipice utilizate. Iată câteva sugestii pentru a face cele mai bune alegeri.

construiți un plan de onboarding la distanță 

Consultați-vă cu echipa de HR pentru a dezvolta un pachet de bun venit și onboarding digital (acesta ar trebui să includă toate documentele importante necesare pentru semnare, formulare de beneficii, manualul angajaților, politica de confidențialitate a datelor, biroul de asistență informații, ghiduri privind accesarea instrumentelor companiei, software, e-mail, platforme video și chat). 

utilizați videoconferințe 

Configurați întâlniri virtuale față în față, deoarece noii angajați și echipele lor trebuie să se cunoască. Mai întâi, începeți cu o întâlnire cu HR pentru a rezolva orice întrebări despre pachetul virtual de integrare, apoi stabiliți o întâlnire cu supraveghetorul lor direct pentru a explica orice instruire necesară și planul de integrare și apoi încheiați-l cu o întâlnire de grup care implică echipa cu care v-a lucra. 

dezvoltați instrumente de instruire

Dezvoltați instrumente de instruire video pentru a ajuta noul angajat să înțeleagă mai ușor conținutul, dar asigurați-vă că ve-ți găsi echilibrul corect între instruirea video și formarea interactivă pentru a evita sentimentul de izolare. De asemenea puteți lua în considerare configurarea unui antrenament virtual de grup. 

mențineți liniile de comunicare deschise

Comunicarea este întotdeauna binevenită. Găsiți modalități prin care managerii și colegii să comunice cu ușurință oferind o listă de contacte cheie și analizați utilizarea tehnologiilor de comunicare precum Zoom, WebEx și GoToMeeting, Slack, precum și instrumente de colaborare precum Microsoft Teams sau Google Docs. 

Vă putem ajuta? Aflați mai multe despre serviciile Randstad, contactându-ne!