mizează pe punctele tale forte: cinci moduri în care IMM-urile pot crea un brand de angajator câștigător.

Multe întreprinderi mici și mijlocii (IMM-uri) au tot ce trebuie pentru a crea un brand de angajator câștigător. Trebuie doar să-și canalizeze atenția pe atuurile pe care le au. Le-am cerut câtorva dintre experții Randstad în domeniul brandingului să ne dezvăluie trucurile lor pentru a va crea o idee despre cum să începeți.

Brandul tau de angajator este motivul pentru care oamenii vor să lucreze pentru tine, dar în același timp și motivul pentru care nu si-ar dorii.  Un brand excelent te ajută să atragi, să angajezi și să păstrezi persoanele potrivite. Unul rău poate fi o datorie.

Brandul de angajator nu este modelat doar de ceea ce crezi și spui despre afacerea ta, ci și de ceea ce cred și spun alții despre tine. Acesta este, în sine, un motiv bun pentru a dezvolta și promova în mod activ marca de angajator, mai degrabă decât să lăsați pe seama altora să vorbească în numele companiei.

 căutând împlinirea

Deci, ce te-ar atrage să lucrezi cu o organizație? Un salariu mare, ar depăși orice altceva? De mai bine de 20 de ani, sondăm oameni din întreaga lume pentru cercetarea anuală Randstad Employer Brand Research. Rezultatele arată că, deși banii sunt importanți, sunt doar o parte a poveștii. Într-adevăr, există o mulțime de exemple de companii care oferă recompense financiare la un nivel ridicat, dar care au încă marcă de angajator slabă.

 

Potrivit lui Jan Denys, Director Corporate Communications & Public Affairs, Randstad Belgium, care a ajutat la lansarea programului de cercetare: „Oamenii vor să se simtă apreciați și să aibă șansa de a-și îndeplini potențialul. Vor să lucreze într-o cultură și un mediu prietenos, de susținere și care să le permită să-și echilibreze viața profesională și cea personală. În perioade dificile ca acestea, securitatea locului de muncă devine mai importantă. Mulți oameni doresc, de asemenea, să facă o schimbare în lumea din jur. Toți acești factori multipli sunt încadrați în marca angajatorului. ”

 Aceasta înseamnă că, chiar dacă resursele tale financiare sunt limitate - și s-ar putea să fie bine acum- poți atrage în continuare oameni buni oferind o un mediu de lucru plăcut și satisfăcătoare.

tratează-ți bine oamenii

În calitate de IMM, s-ar putea să vă fie o provocare să concurezi  cu bugetele de marketing ale mărcilor din corporațiile gigant. Cu toate acestea, Jan Denys crede că „se pune prea mult accent pe comunicare în cadrul brandului angajatorului. Ceea ce contează cu adevărat este modul în care îți tratezi oamenii. ” El crede că un bun marketing poate contribui la transmiterea acestui mesaj pozitiv, dar numai atunci când bazele culturii și sprijinului sunt la locul lor.

Pentru un alt expert în branduri angajatoare, Francesca Campalani, vicepreședinte Global Talent Marketing pentru Randstad Enterprise Group, „cele mai atractive povești de branding ale angajatorilor comunică bucuria apartenenței unei organizații pe care o iubești”. IMM-urile și companiile start-up tind să aibă simțul înnăscut al identității, scopului și apartenenței pe care omologii mai mari îl pot găsi greu de susținut pe măsură ce evoluează și cresc. IMM-urile și startup-urile pot oferi, de asemenea, un mediu de viață antreprenorial care le poate oferi avantajul în atragerea persoanelor care doresc să inoveze și să-și pună amprenta.

fundația unui brand excelent

Care sunt atunci fundamentele cheie pentru dezvoltarea și comunicarea unui brand câștigător al angajatorului:

1. ascultă-ți oamenii

Vorbește cu oamenii tăi despre ceea ce i-a atras la companie și ce îi face mândri să facă parte din „tribul” tău. Ce le-a atras lor atenția, îi poate atrage pe alții, ca bază pentru un brand angajator convingător. Acest dialog te poate ajuta, de asemenea, să identifici domeniile în care oportunitățile pe care le oferi și modul în care tratezi angajații ar putea fi îmbunătățite.

2. păstrează-l real

Cu cât sunt mai mulți oameni bombardați de marketing, cu atât au mai puțină încredere în el. Vor autenticitate. De aceea, cel mai bun mod de a comunica extern marca ta de angajator, este de a-ți încuraja angajații să-și spună propria poveste, în propriile lor cuvinte. Acesta este brandul angajatorului tau articulat de oamenii care îl cunosc cu adevărat și îl trăiesc în fiecare zi.

Cu economiile sub presiune, mulți dintre noi s-ar putea confrunta cu o scădere a veniturilor și cu posibile disponibilizări. Modul în care tratezi oamenii în aceste momente dificile este cel mai adevărat test al autenticității mărcii de angajator. Nu puteți evita deciziile dificile. Dar ar trebui să vă îndepliniți promisiunile prin a fi sincer, sprijinind angajații afectați și, ca lider, participând la sacrificii.

3. social media prietenul tău

Capacitatea ta de a-ți transmite povestea către cel mai larg public posibil a fost amplificată de site-urile de comparație a locurilor de muncă și de social media. Aceasta include conectarea cu potențiali recruți din afara pieței locale sau orbita industriei. Partea inversă a strălucirii rețelelor sociale este că toată lumea va ști în curând dacă marca pe care doriți să o transmiteți nu reflectă realitatea.

4. păstrează-l relevant

COVID-19 a accelerat schimbările în locul și modul în care lucrează oamenii, atât prin munca la distanță, cât și prin numărul de persoane care aleg să lucreze pe bază de contingent sau contract. De asemenea, pandemia a sporit dorința oamenilor de a lucra pentru organizații care reflectă valorile lor. Este important să te asiguri că marca angajatorului tău și promisiunea angajatului care stau la baza acestuia, reflectă aceste așteptări în schimbare.

5. ai răbdare

Oamenii își doresc adesea rezultate imediate de la brandul de angajator. Dacă nu le primesc, renunță. Dar nu poți schimba realitățile din afacerea ta, nici percepțiile despre aceasta, peste noapte. 

Companiile de succes investesc în brandul de angajator mulți ani și văd că beneficiile se acumulează treptat în timp.

Dacă dorești să aflii mai multe despre ceea ce își dorește talentul  și cum să-l atragi, descarcă cel mai recent raport Randstad Employer Brand Research.