asigurarea confidențialității și securității datelor atunci când lucrezi de acasă.

Pentru majoritatea angajaților, lucrul de acasă a devenit un punct de vedere comun.

În ultimii ani, angajații au o așteptare din ce în ce mai mare din partea organizațiilor de a oferi aranjamente de muncă flexibile sau de lucru la distanță pentru a ajuta la îmbunătățirea echilibrului lor dintre viață personala și muncă. Aceste beneficii date angajaților îmbunătățesc experiența generală a acestora, ceea ce ar ajuta la atragerea talentului și diminuarea eforturilor de păstrare.

Cu toate acestea, COVID-19 a schimbat povestea pentru mulți angajatori. Munca de acasă este acum o măsură reglementată și acest lucru înseamnă că, în unele familii, există mai multe persoane care lucrează sau studiază în același timp.

Atunci când majoritatea populației lucrează sau studiază de acasă, deoarece acest comportament joacă un rol foarte important în prevenirea răspândirii COVID-19, un nou set de provocări începe să apară.

Permițând persoanelor, chiar și membrilor familiei, care nu fac parte din compania la care lucrezi, să participe la conversațiile confidențiale și să obțină acces la informații și documentații private, încalci în mod inerent politicile de confidențialitate ale companiei tale.

3 sfaturi de securitate pentru a lucra de acasă

1. protejează-ți datele

Trebuie să înțelegi că riști sa expui informațiile companiei odată ce părăsești siguranța și securitatea locului de muncă dedicat. Dacă trăiești pe cont propriu, nu este o problemă atât de mare. Cu toate acestea, este întotdeauna recomandat să respectați cele mai bune practici privind confidențialitatea datelor cu caracter personal doar pentru a fi în siguranță.

Înainte de COVID-19, populația putea alege să își împartă ziua, îndreptându-se către biblioteca locală sau o cafenea pentru o schimbare a mediului de lucru. În aceste cazuri, dispozitivele trebuiau protejate împotriva furtului de date și hardware.

Pentru a te asigura că dispozitivele tale sunt în siguranță, respectă indicațiile de protecție a datelor de mai jos:

  • Asigură-te că computerul tău este criptat. Verifică dacă angajatorul tău a instituit măsuri de siguranță adecvate pentru a-ți permite să te conectezi în mod privat. Acest lucru se poate realiza printr-un token de securitate sau un proces de verificare "two-steps,conectat la telefonul tău mobil. Acest lucru asigură că, datele companiei sunt inaccesibile chiar dacă dispozitivul cade în mâinile greșite.
  • Nu uitați să te deconectezi. Încearcă să-ți faci un obicei din a-ți bloca dispozitivele atunci când plecați de lângă ele, atât acasă, cât și în locurile publice. Nu știi niciodată ce s-ar putea întâmpla. Un copil ar putea trimite accidental un e-mail sau poate modifica o setare despre care nu ai putut afla niciodată. Este vorba și despre limitarea oportunităților, ca cineva să acceseze dispozitivul în timp ce nu ești atent.
  • Crează o parolă puternică. Nu atât de puternică încât nu ți-o vei mai aminti niciodată, dar încearcă să o faci unică pentru tine. Nu nota noua parolă pe o post-it care poate fi găsit cu ușurință sau pe prima pagină a notebook-ului. Cel mai bine este să păstrezi noua parolă în smartphone-ul personal, întrucât numai tu ai acces la el. Nu uita să o ștergi o dată ce ai memorat noua parolă.
  • Nu tenta hoții. Așezați întotdeauna dispozitivul într-un loc sigur după ce termini munca. Dacă ești pe drum, blochează-l în portbagajul mașinii. Păstrează-l în siguranță și aproape de tine. Nu vei dori să ai o conversație inconfortabilă cu managerul sau departamentul IT despre necesitatea achiziționării unui laptop nou din cauza neglijenței tale

2. evită conversațiile legate de muncă

Când te afli la birou, subiectul conversațiilor pe care le ai este în majoritatea timplui munca. Cu toate acestea, într-un mediu mai relaxat, uneori se poate simți să discuti despre muncă cu cei dragi sau cu colegii de cameră. La urma urmei, aceștia sunt oamenii cu care treci peste o zi proastă de la serviciu sau cu care ți-ai sărbătorit promovarea locului de muncă.

Într-o situație rară, dar complet posibilă, două persoane pot trăi sub același acoperiș și pot lucra pentru concurenți. Nu este neobișnuit să ai colegi de cameră care îți erau foști colegi. Dar acest lucru poate deveni un pic dezordonat într-o perioadă în care toată lumea trebuie să lucreze de acasă.

Deși nu este probabil ca o persoană să poată lua informații private și să le transmită în mod intenționat colegilor din concurență, aceste informații pot iesi la iveala într-o discuție informală. Acest lucru poate duce la momentul în care alte persoane să transmită astfel de informații confidențiale și să ajungă în mâinile greșite.

Mai mult, știm deja că aceste mesaje își pot pierde contextul și sensul inițial pe parcurs, ceea ce ar putea pune în pericol compania sau reputația unei persoane.

Pentru a fi în siguranță, încearcă să rămâi la subiecți neutri și să limitezi discuțiile legate de muncă. Nu te stresa mai mult vorbind despre muncă după ce te-ai deconectat deja. În schimb, alege să vizionezi un film sau să pregătiți cina împreună cu cei dragi.

3. Susține conversațiile confidențiale într-o cameră separată

Când te afli la birou, conversații confidențiale se petrec tot timpul în jurul tău. Fie că este vorba de un coleg care vorbește cu altul, de cineva care primește un apel telefonic de la biroul său sau de o actualizare a echipei în care sunt discuții strict de afaceri.

Atunci când lucreazi de acasă, este esențial ca aceste conversații să nu se întâmple la fel de liber. De exemplu, managerii de resurse umane sunt responsabili de gestionarea problemelor confidențiale, precum salariul și programarea locurilor de muncă; contabilii se ocupă de probleme financiare sensibile; iar ofițerii de relații cu investitorii pot discuta detalii despre următoarea adunare generală anuală.

Dacă ai o convorbire sau o întâlnire în care știi că vor fi discutate probleme confidențiale, încearcă să tii ședința într-un loc care îți va oferi confidențialitate. Dacă acest lucru nu este posibil, conecteazăți căștile și evită să repetați ceea ce spun alții, cu excepția cazului în care este vital. 

Cel mai bun scenariu este să lucrezi din propria cameră

Dacă nu locuiești cu persoanele dependente și ai propria cameră, acesta este locul în care ar trebui să-ți configurezi spațiul de lucru. Asigură-te că ai un spațiu de lucru dedicat, care are o iluminare naturală adecvată și nu se află în apropierea patului.