4 sfaturi pentru a-ți eficientiza munca de acasă.

Inițial, doar cei mari din industria tehnologică o făceau: Oracle, Twitter, Apple, Google, Microsoft și Amazon își rugau angajații să lucreze de acasă ca o precauție pentru sănătate în primele zile ale apariției coronavirusului. Numărul de cazuri confirmate fiind in crestere "distanțarea socială" și "izolarea" devin noi norme si a inaugurat la o scară imensă, un experiment fără precedent legat de munca de acasă. Conform ultimelor statistici, majoritatea organizațiilor încurajează sau chiar obligă angajații să lucreze de acasă în acest moment.

Așadar, munca de acasă nu mai este un privilegiu — este o necesitate. Multe organizații nu sunt pregătite să gestioneze această nouă realitate. Înainte de coronavirus, aproximativ jumătate din companii la nivel global nu permiteau munca de acasa. Dacă una dintre ele era a ta, îți prezint patru puncte cheie pe care să te focusezi pentru a te ajuta să îți gestionezi eficient echipa brusc descentralizată.

1. Planifică comunicari zilnice

Planurile de comunicari zilnice sunt cruciale pentru atingerea succesului de către echipe, pentru cel puțin trei motive:

  • ajută la menținerea dorinței echipelor de a-și atinge scopurile și asigură responsabilizarea acestora.
  • comunicarea promovează o colaborare și angajament amplu la nivel de echipă.
  • Prezența zilnică reprezintă un zid de apărare împotriva sentimentelor de singurătate și izolare pe care le resimt o cincime dintre angajații care lucrează de acasă.

Așa că nu mai aștepta și notează ceva în calendarul colectiv: 15 minute sunt de obicei suficiente. Folosește-ți comunicarea zilnică pentru a evalua progresele înregistrate în vederea atingerii scopurilor, identifică obstacolele și modifică volumul de lucru cât este nevoie. Ține cont de păreri, iar o mică glumă spusă pentru a începe o conversație nu va răni pe nimeni.  

2. Avantajul mijloacelor de comunicare gratuite

Productivitatea echipelor care lucrează de acasă este în strânsă legătură cu modul în care profită de avantajul comunicării și al mijloacelor de comunicare. Din fericire, există companii din domeniul tehnologiei care au răspuns acestei crize prin oferirea anumitor gratuități, pentru a ajuta numărul, în creștere, al persoanelor care lucrează de acasă să se adapteze — și să rămână în siguranță — până când va dispărea virusul. De ținut cont:

  • Google oferă servicii de videoconferință la nivel de întreprinderi  — de exemplu, abilitatea de a înregistra întâlniri — gratuit pentru clienții G Suite și G Suite pentru educație până pe 1 iulie 2020.
  • Între timp, Microsoft oferă șase luni gratuite pentru folosirea variantei premium a Microsoft Teams.

În schimb, dacă dorești să monitorizezi timpul petrecut pentru îndeplinirea sarcinilor, să anunți membrii echipei când este necesară o acțiune și să raportezi progresul, versiunea gratuită Trello îți poate fi de ajutor. În orice caz, este greu să concurezi cu ceva gratuit, așa că nu există nici un motiv pentru care să nu profiți de aceste unelte chiar azi.

3.Concentrează-te pe rezultate, nu pe procese

Pentru o echipă ce iese în evidență (și ca să fim sinceri, conduci una), scopurile ei principale sunt rezultatele dinamice — nu procesele sau rezultatele fixe. Așa că nu există motive pentru a te pierde în detalii: La urma urmei, studiile ne-au arătat că atunci când echipele sunt trimise de companii să lucreze de acasă, productivitatea crește cu până la 13%. Motivul? Angajații tind să se simtă mai confortabil acasă. De asemenea își iau mai puține pauze.

În concluzie, concentrează-te pe obiective și rezultate. Ia acest timp departe de birou ca pe o oportunitate de a experimenta, a testa și a repeta. Ce funcționează? Ce nu funcționează? Și cum poți aduce îmbunătățiri pentru a merge mai departe?

4. Le oferim angajaților tehnologia necesară

Ce fel de software are nevoie echipa ta pentru a continua să progreseze spre atingerea obiectivelor? Toți membrii echipei au hardware-ul potrivit?

Oricat de simple ar părea aceste întrebări, este neașteptat cât de des considerentele tehnologice de bază iau prin surprindere anumite echipe.

Potrivit cercetărilor Randstad, peste o treime (35%) dintre angajați consideră că angajatorii nu  le oferă capacitățile tehnice de care au nevoie pentru a lucra eficient de acasă.

Nimeni nu poate spune cât timp vor fi aplicate politicile de lucru la distanță, așa că este o idee bună să faci o verificare pentru a te asigura că toti membrii echipei au tehnologia potrivită pentru a-și face treaba în mod eficient.

 

Concluzii 

Ponderea forței de muncă din Romania care lucrează de acasă a crescut deja cu mult, dar amploarea lucrului de la distanță în acest moment este cu adevărat fără precedent. 

Datorită acestei schimbări putem învață cu siguranța foarte multe lucruri. Cheia este să valorificăm  ulterior învățarea ca sursă de valoare a afacerii. Începe să pui în practică cele învățate mai sus și cu siguranța productivitatea va crește iar angajații tăi vor fi mult mai eficienți și sănătoși.