bunăstarea angajaților: cheia pentru creșterea productivității la locul de muncă.

importanța productivității la locul de muncă.


Istoria productivității angajaților a început cu prima persoană care a luat sub aripa sa un asistent pentru a crește producția și veniturile afacerii sale. Istoria comerțului și a industriei umane este un prilej de a monitoriza productivitatea ce se află într-o continuă creștere. Invenția ginului de bumbac, linia de asamblare, computerul personal - toate acestea sunt părți ale istoriei inovației care i-au ajutat pe oameni să devină mai eficienți.

Profesioniștii și companiile din sfera industrială de astăzi fac, de asemenea, parte din această istorie. Așadar, acest aspect reprezintă un moment interesant pentru productivitate, în special din perspectiva resurselor umane întrucât:

  • Productivitatea este mai importantă ca niciodată;
  • Bunăstarea angajaților este o preocupare critică pentru multe organizații;
  • Liderii de resurse umane au înțeles că aceste două lucruri sunt strâns legate.


productivitatea angajaților este mai importantă ca niciodată.


Companiile, cultura internetului care este într-o continuă creștere și activitățile online s-au schimbat. Bugetele sunt mai stricte. Avem de a face cu un restart în ceea ce privește prețurile, cererile clienților pentru servicii cu valoare adăugată, o concurență crescută, mai puține resurse cauzate de pandemie și alți factori care au forțat multe companii să își analizeze prioritățile.

Un raport Gartner din 2020 a indicat că directorii financiari dominau în mod agresiv în ceea ce privește costurile, unele reducând cheltuielile cu 25% pe an din cauza pandemiei.


talentele sunt mai greu de găsit.

A-ți aduce oameni buni la locul de muncă în mod constant a fost întotdeauna o provocare, dar după începerea pandemiei COVID-19, s-ar putea să te lupți cu alte lucruri mai importante ce țin de bunăstarea angajaților tăi.

Potrivit unui sondaj PricewaterhouseCoopers, 80% dintre directorii executivi sunt îngrijorați de lipsa abilităților esențiale ale angajaților lor.

Acestea sunt doar câteva exemple care duc la aceeași concluzie.

Organizațiile sunt provocate să facă mai mult cu mai puține resurse. Și asta înseamnă că productivitatea angajaților trebuie să fie luată în considerare, pentru că maximizarea contribuției fiecărui angajat se traduce printr-o valoare adăugată în cadrul companiei tale.


bunăstarea angajaților este o prioritate pentru majoritatea organizațiilor.

Angajații și avocații obișnuiau să lupte pentru condiții de muncă mai bune, acest lucru fiind continuat și astăzi. Așadar, majoritatea angajatorilor înțeleg că bunăstarea angajaților este, de fapt, benefică pentru toată lumea.

Iată doar câteva motive pentru care bunăstarea angajaților este o prioritate pentru majoritatea întreprinderilor de astăzi:

#1 angajații sănătoși sunt prezenți.

Acest lucru este important pentru creșterea nivelului de productivitate al forței de muncă.

Cercetările privind sănătatea forței de muncă australiene, de exemplu, au constatat că angajații bolnavi cer ajutorul de 9 ori mai des decât angajații sănătoși. Și în Statele Unite, Centrele pentru Controlul și Prevenirea Bolilor notează că femeile care sunt supraponderale au în medie cu până la o săptămână mai multe zile de boală decât femeile care nu sunt.


#2 angajații mai fericiți tind să rămână mai mult timp în cadrul companiei.

Moralul și bunăstarea ridicată a angajaților duc la păstrarea angajaților în cadrul companiei pentru mai mult timp, întrucât angajarea unui nou angajat costă mai mult decât păstrarea unui angajat existent. În plus, angajații tăi existenți sunt de obicei mai productivi decât cei care sunt încă în formare.


#3 oamenii vorbesc atunci când ții la angajați (sau nu).

Brandul angajatorului este pașaportul tău de-a lungul oricărei călătorii de angajare și, fără o reputație puternică a brandului de angajator, este posibil să nu poți angaja talente de înaltă calitate.

Asta te poate lăsa în spatele concurenței.

#4 bunăstarea angajaților este un avantaj care a crescut în popularitate.

Starea de bine, echilibrul dintre viața profesională și viața personală nu sunt doar pentru angajații din zona de leadership.

Chiar și în industria prelucrătoare și în alte industrii similare, este posibil să găsești mai mulți solicitanți de locuri de muncă care se întreabă cum locul de muncă în cadrul companiei tale le poate îmbunătăți viața, în afară de posibilitatea de a le oferi un salariu avantajos.

Potrivit unui studiu Randstad, 62% dintre liderii de capital uman spun că un program de bunăstare este extrem sau foarte important pentru atragerea talentelor.


După cum poți vedea, atunci când începi să adresezi subiecte precum bunăstarea angajaților, este important să iei în considerare mai multe lucruri indirecte legate de productivitate: prezența, moralul angajaților și capacitatea ta de a angaja și de a păstra persoanele potrivite în cadrul companiei.

Dar legăturile dintre bunăstarea angajaților și productivitate merg chiar mai departe de atât.
legătura dintre bunăstarea angajaților și productivitate.

Hai să analizăm îndeaproape acest subiect pentru a înțelege exact modul în care bunăstarea angajaților afectează productivitatea. Am adunat câteva statistici din cercetările efectuate de organizații din mai multe țări care se ocupă de bunăstarea angajaților. Poți citi aceste informații mai jos, precum și legătura lor cu productivitatea.


sănătatea fizică susține productivitatea.


Cercetătorii de la Universitatea Brigham Young, Centrul pentru Cercetări în Sănătate de la Healthways and Health Enhancement Research Organisation au analizat modul în care obiceiurile fizice sănătoase au influențat forța de muncă. Iată câteva dintre constatările lor:

  • Obiceiurile alimentare sănătoase au sporit probabilitatea creșterii performanței angajaților cu 25%;
  • Exercițiile fizice de cel puțin trei ori pe săptămână s-au corelat cu o creștere de 15% a șanselor de performanță mai bună la locul de muncă;
  • Angajații care au mâncat bine și au făcut exerciții au avut cu 27% mai puține șanse să lipsească de la serviciu.


Legătura directă cu productivitatea: oamenii care se simt bine fizic pot lucra, în general, mai repede, mai eficient și mai mult. Gândește-te la acest lucru: dacă lupți cu o migrenă, te confrunți cu probleme de burtă sau te plângi de faptul că te doare piciorul, cât de eficient poți fi în îndeplinirea cerințelor pe care le ai de făcut? Răspunsul pentru majoritatea oamenilor este că orice problemă de sănătate sau simptom le reduce atenția, motivația și capacitatea de a lucra.

Ia în considerare modul în care îi poți sprijini pe angajați. Aceasta ar putea include opțiuni precum oferirea de beneficii sau programe legate de sănătate, încurajarea pauzelor de mișcare sau oferirea de oportunități pentru gustări sau alimente sănătoase la locul de muncă.


angajații mai fericiți sunt mai productivi.


Un studiu Oxford a constatat că angajații care și-au evaluat fericirea ca fiind ridicată au fost cu 13% mai productivi decât cei care au spus că sunt triști sau au un nivel scăzut de fericire.

Legătura directă cu productivitatea: oamenii care sunt mai fericiți tind să se poată concentra mai bine pe ceea ce fac. De asemenea, pot fi mai motivați, mai ales dacă sunt mulțumiți de slujba lor. Asta înseamnă că vor să fie acolo și să facă o treabă bună, se asigură că pot rămâne în jur și pot profita de potențiale beneficii, cum ar fi promoții, majorări sau bonusuri.

Nu îi poți face pe oamenii nefericiți în mod magic fericiți, dar poți crea politici care să îi ajute pe angajați să abordeze propriul nivel de fericire. Un exemplu ar putea fi programarea flexibilă care permite angajaților să profite de alte oportunități sau să se ocupe de chestiuni personale.

Alte exemple sunt beneficiile educaționale care permit angajaților să se auto-îmbunătățească și oportunitățile sociale care creează echipe mai coezive și medii de lucru plăcute.


problemele de sănătate mintală netratate reduc productivitatea.


Asociația Americană de Psihiatrie constată că depresia nerezolvată poate duce la o reducere a productivității de până la 35% pentru un angajat. Dar aproximativ 80% dintre persoanele cu diagnostic de sănătate mintală raportează o performanță crescută la locul de muncă după ce au primit un tratament adecvat prin terapie, medicamente și alte metode.

Legătura directă cu productivitatea: problemele de sănătate mintală - diagnosticate sau nu - pot avea un impact imens asupra funcțiilor cognitive, inclusiv memoria, gândirea critică și concentrarea. Atunci când acele funcții nu funcționează în mod ideal, poate fi greu pentru un angajat să acorde atenție sarcinii pe care o are de făcut.

Condițiile de sănătate mintală pot duce, de asemenea, la simptome fizice, cum ar fi oboseala, care poate reduce productivitatea.

Adaugă faptul că, atunci când ești deprimat sau anxios, este dificil să te concentrezi asupra lucrurilor de zi cu zi, cum ar fi munca, și poți vedea cum sănătatea mintală este un factor imens în productivitate.

Gândește-te la modalități prin care poți ajuta angajații să aibă grijă de sănătatea lor mintală. Programele de asistență pentru angajați sunt doar o opțiune.

Multe dintre aceleași programe și opțiuni pe care le-ai putea oferi pentru a ajuta oamenii să fie mai fericiți la locul de muncă sunt cele care i-ar putea ajuta să mențină o sănătate mintală pozitivă.


angajații stresați nu sunt productivi.


Universitatea Yale a realizat un sondaj și a constatat că aproape 30% dintre angajați au experimentat stres legat în mod specific de locul de muncă.

Legătura directă cu productivitatea: stresul negativ, indiferent de cauză, poate avea consecințe atât asupra sănătății fizice, cât și a celor psihice. Și stresul cronic este deosebit de problematic, deci dacă angajații se confruntă cu stres regulat de la locul de muncă, este posibil să nu se gândească sau să se simtă cel mai bine.

Așa cum s-a discutat mai sus, asta face o diferență în cât de productivi vor fi probabil. În plus, dacă stresul depășește linia de ardere, angajații ar putea renunța complet.


Fii conștient de stresul la locul de muncă și de modul în care procesele tale și cultura companiei ar putea să ducă la astfel de situații cu impact negativ asupra companiei.

Cu siguranță, dorești să menții angajații la standarde înalte și să lucrezi cu oameni pentru a-i ajuta să atingă excelența pe plan personal.

Ia-ți timpul necesar pentru a te asigura că obiectivele sunt realiste, dar provocatoare, că ai oamenii potriviți în diferite poziții, că modul în care comunici este unul deschis și clar, și că toate se pot adăuga pentru a reduce stresul inutil la locul de muncă.


este productivitatea angajaților o problemă pentru afacerea ta?


În timp ce fiecare angajator ar trebui să ia în considerare bunăstarea angajaților, nu toate organizațiile au astăzi o problemă de productivitate. Nu poți aborda o problemă dacă nu știi că există, deci este important să evaluezi dacă forța de muncă este productivă în mod corespunzător. De exemplu, poți răspunde la următoarele întrebări:

Clienții sau clienții sunt mulțumiți de produsele și serviciile noastre?

Afacerea ta face bani și costurile forței de muncă sunt conectate cu așteptările tale?

Ești capabil să îndeplinești obiectivele dorite cu forța de muncă actuală?

Fiecare echipă sau fiecare persoană respectă cerințele pe care le-ați stabilit împreună?

citește mai multe în ghidul nostru pentru prevenirea și gestionarea productivității.

spre ghid