studiul randstad employer brand 2020

In topul celor mai dezirabili angajatori din Romania, compania Huawei se situeaza pe locul I, IBM, pe locul al II-lea, iar Ford pe locul al III-lea. Cei mai dezirabili angajatori in functie de industrii sunt ING Bank (industria financiar – bancara), Coca-Cola HBC România (FMCG), Valeo (productie industriala), OMV (petrol si gaze), Orange (telecomunicatii), CGS (servicii), Kaufland (retail), Ford (automotive), Huawei (IT).

Potrivit studiului citat, exista trei elemente cheie care determina valoarea unei companii ca angajator: utilizarea tehnologiilor de ultima ora, sanatatea financiara si reputatia. Industriile care au cele mai bune calificative in tara noastra in ce priveste aceste trei criterii sunt: IT, servicii, FMCG, automotive, industria financiar-bancara, telecom, industrie – productie, petrol si gaze, resurse umane si retail.

Atunci cand isi cauta un loc de munca, romanii tin cont de mai multe criterii: salariu si beneficii atragatoare – 70%, atmosfera de lucru placuta – 57%, siguranta locului de munca – 54%, evolutia in cariera – 50%, echilibrul viata profesionala - viata personala – 44%. Referitor la primele trei atribute, angajatii considera ca acestea nu sunt suficient de bine reprezentate in organizatiile din Romania.

Principalele motive pentru care angajatii romani parasesc un loc de munca sunt pachetul de compensatii prea mic (57%), oportunitati de cariera limitate (45%), lipsa recunoasterii / a recompenselor (38%), aspecte legate de echilibrul viata profesionala – viata personala (24%) si lipsa de stabilitate financiara a companiei (23%), arata studiul Randstad.

Legat de asteptarile angajatilor in functie de profilul generatiei de care apartin, 33% din cei din generatia Z isi doresc de la angajatorul lor training de calitate, 46% din reprezentantii generatiei X isi doresc cel mai mult echilibrul work-life, peste jumatate din Millennials vor mai multe oportunitati de cariera, iar 40% din boomers, o sanatate financiara.

Companiile cu reputatie proasta platesc cu 10% mai mult per angajare

Companiile cu un brand pozitiv primesc de doua ori mai multe aplicatii decat acelea cu un brand negativ si au mai putine cheltuieli cu angajatii lor. 50% dintre candidati spun ca nu ar lucra pentru o companie cu o reputatie proasta, chiar daca acest lucru le-ar aduce o crestere salariala. 96% sunt de acord ca alinierea valorilor personale la cultura companiei este un factor-cheie pentru a fi multumiti la locul de munca. 80% dintre cei care conduc echipe sunt de acord ca un brand puternic de angajator are un impact semnificativ asupra sanselor lor de a angaja talente.

Organizatiile care investesc in experienta candidatului imbunatatesc calitatea angajarilor cu 70%. 62% dintre angajati cauta despre companii in social media inainte de a aplica pentru un post in cadrul acestora. Companiile cu reputatie proasta platesc cu 10% mai mult per angajare iar cele care au implementata o strategie de implicare a angajatilor se bucura de o probabilitate cu 67% mai mare de a-si imbunatati cifra de afaceri, de la un an la altul. Este mult mai probabil ca angajatii care considera ca exista o aliniere puternica intre ceea ce declara angajatorul despre el si experienta lor de lucru acolo sa-l recomande pe acesta ca fiind un loc de munca dezirabil.