ce este un account sales manager?
În calitate de account sales manager, reprezinți principalul punct de legătură între o companie și clienții săi obișnuiți. Ești responsabil pentru construirea și promovarea relațiilor cu diverși clienți. Pentru că interacționezi în mod regulat cu clienții, vei putea găsi noi oportunități de afaceri și vei identifica modalități de creștere a veniturilor din conturi. De asemenea, te vei asigura că produsele sau serviciile companiei sunt livrate la timp, iar ulterior vei furniza servicii post-vânzare de calitate.
Să lucrezi ca account sales manager implică un mix de sarcini de vânzări și de servicii pentru clienți. Unele dintre îndatoririle de vânzări implică crearea de noi oportunități de afaceri și îndrumarea clienților prin procesul de cumpărare. Rolul de servicii pentru clienți intervine atunci când gestionezi portofoliile de clienți și întreții relații bune cu aceștia.
În calitate de account sales manager, rolul tău se concentrează pe generarea de venituri și pe menținerea relațiilor cu clienții. De asemenea, gestionezi o echipă de profesioniști în vânzări care te ajută să creezi campanii și să urmărești progresul clienților în pâlnia de vânzări (sales funnel). Lucrând ca account sales manager, vei avea oportunitatea de colaborare cu profesioniștii din domeniul vânzărilor și al serviciilor pentru clienți. Vei rămâne în contact cu clienții pe termen lung pentru a genera afaceri recurente. De asemenea, vei îndeplini diverse sarcini administrative, cum ar fi evaluările de performanță și auditurile de performanță ale vânzărilor.
Crezi că un rol de account sales manager ar fi potrivit pentru abilitățile tale de servicii clienți? Atunci citește mai departe pentru a afla ce competențe și calificări sunt necesare pentru a prospera într-un rol de account sales manager.
găsește job-urisalariul mediu al managerului de vânzări de cont
Potrivit datelor Paylab și resurselor interne Randstad România, salariul mediu al unui account sales manager este de aproximativ 7500 RON net / lună. Într-o poziție entry-level, primești un pachet de compensații de 3500-4500 RON net / lună. Un account sales manager senior, cu experiență de peste 5-7 ani, poate ajunge la un pachet salarial de până la 14.000 RON / lună. Spre deosebire de alte roluri din vânzări, cu câștiguri bazate pe performanță, majoritatea companiilor plătesc pentru rolurile de account sales manager un salariu de bază cu bonusuri ocazionale.
ce factori influențează salariul unui manager de vânzări de cont?
În calitate de account sales manager, pachetul salarial depinde de diverși factori, de la experiența ta, la industria și dimensiunea companiei. Atunci când lucrezi în industria asigurărilor, a finanțelor, sau pharma, este probabil să câștigi mai mult ca account sales manager. Te ocupi de clienți importanți și furnizezi servicii cu un potențial ridicat de venituri care îți cresc pachetul de compensații. Atunci când lucrezi într-o organizație mare, este probabil să te ocupi de clienți importanți și să câștigi mai mult datorită resurselor nelimitate. Pe de altă parte, account sales managerii care lucrează în startup-uri mici, și companii la primesc pachete de compensare mai mici.
Experiența ta influențează, de asemenea, câștigurile tale. Atunci când ești un account sales manager debutant, este probabil ca salariul să fie mai mic decât media națională. Cu toate acestea, odată cu experiența, perspectivele de remunerare cresc.
tipuri de account sales manager
Tipurile de account sales manager depind de poziția pe care o ocupă în cadrul companiei, în acest caz întâlnim:
- junior account sales manager: în calitate de junior account sales manager, te ocupi de conturile clienților mici din cadrul companiei. De exemplu, clienți individuali, B2C. Sarcina ta este de a-ți ajuta clienții în procesul de achiziție și de a te asigura că aceștia primesc produsele sau serviciile de care au nevoie.
- senior account sales manager: în calitate de senior account sales manager, te ocupi de clienții B2B. Asta înseamnă că ești responsabil de construirea relațiilor cu alte companii pentru a le furniza produsele și serviciile tale. Sarcina ta este de a negocia contracte și de a găsi oportunități de vânzări suplimentare pentru clienți.
activitatea de account sales manager
Rolul de account sales manager este unul interesant, cu oportunități de creștere promițătoare. Dacă te interesează acest rol, descoperă sarcinile, responsabilitățile și mediile de lucru asociate cu acest rol.
-
descrierea postului de account sales manager
Printre îndatoririle și responsabilitățile unui account sales manager se numără:
- gestionarea relațiilor cu clienții: în calitate de account sales manager, construiești relații pe termen lung cu clienții. Ții legătura cu clienții și rămâi în contact cu aceștia pentru a construi relații puternice și personalizate. A deveni o persoană de contact este cel mai bun mod de a promova o relație bună cu clienții tăi. Sarcina ta este să răspunzi la întrebările, reclamațiile și interpelările clienților.
- furnizarea de servicii pentru clienți: în calitate de account sales manager, supervizezi furnizarea de diverse servicii clienților. Treaba ta este să organizezi livrarea produselor sau serviciilor pentru a te asigura că respecți condițiile convenite și negociate în contracte. De asemenea, furnizezi servicii post-vânzare, precum gestionarea transportului pentru livrarea bunurilor.
- menținerea statutului contului: în calitate de account sales manager, sarcina ta este de a actualiza conturile clienților cu rapoartele relevante. Înregistrezi parametrii cheie ai contului și potențialele oportunități de afaceri pentru clienții existenți.
- prezentarea de idei de afaceri clienților: în calitate de account sales manager, pregătești și susții prezentări clienților. Faci prezentări pentru clienții noi și existenți și oferi idei pentru creșterea afacerii. Sarcina ta este de a crește cheltuielile contului clientului prin vânzări suplimentare (upselling) și vânzări încrucișate (cross-selling). De asemenea, negociezi noile produse și prețuri cu clienții atunci când aceștia se arată interesați de noi oportunități de afaceri.
- menținerea cotelor de vânzări: în calitate de account sales manager, atingi sau depășești obiectivele de vânzări stabilite. De asemenea, stabilești obiectivele pentru profesioniștii în vânzări.
-
mediul de lucru
Un account sales manager lucrează în birourile companiei. Poți lucra în diverse industrii ca account sales manager în cadrul firmei. Furnizezi servicii de management de cont pentru diverși clienți atunci când lucrați pentru o firmă de consultanță. Deoarece este un loc de muncă de birou, petreci ore întregi la birou. Rolul poate implica inclusiv deplasări în afara sediului pentru a vizita clienții existenți și potențiali și pentru a încheia contracte de vânzare. Account sales managerii pot lucra atât de acasă, cât și de la distanță.
-
cine sunt colegii tăi?
Activitatea de account sales manager presupune colaborarea cu diverși profesioniști din diverse domenii. De exemplu, lucrezi alături de directori de vânzări, manageri de cont și reprezentanți ai serviciului clienți. De asemenea, ții legătura cu contabilii și directorii financiari pentru a gestiona veniturile din vânzări sau lucrezi cu reprezentanții de vânzări pe teren și cu managerii de logistică pentru a organiza transportul.
-
programul de lucru
În calitate de account sales manager, îți dedici între 35 și 40 de ore pe săptămână activității profesionale. Programul de lucru este unul obișnuit în cazul posturilor cu normă întreagă, cu ore suplimentare ocazionale și muncă de seară pentru a respecta termenele limită pentru proiecte și campanii. De asemenea, poate exista posibilitatea de lucru în weekenduri pentru a atinge obiectivele și pentru a încheia contracte de vânzări cu clienții care nu au disponibilitate în timpul săptămânii.
-
perspective de angajare
Poți deveni account sales manager dintr-un post de consultant vânzări junior sau de account executive. Administratorii de vânzări pot deveni, de asemenea, account sales manageri înainte de a progresa către roluri mai înalte, cum ar fi pozițiile de key account manager sau de director de cont. În calitate de account sales manager, poți deveni, de asemenea, manager de marketing sau director de vânzări.
-
avantajele de a găsi un loc de muncă de account sales manager prin randstad
Găsirea unui loc de muncă de account sales manager prin Randstad îți oferă avantaje importante, cum ar fi:
- o persoană de contact cu experiență care să vă ofere ajutor în caz de nevoie
- o gamă largă de oportunități în zona ta
- contracte temporare și permanente
Îți dorești un contract permanent? Un loc de muncă temporar ca account sales manager este adesea o treaptă spre un loc de muncă permanent atractiv. În fiecare an, mii de oameni obțin un contract permanent cu angajatori grozavi datorită unui loc de muncă temporar găsit prin Randstad. Pe lângă asta, multe companii își recrutează angajații permanenți tot prin Randstad!
educație și abilități necesare pentru account sales manager
Pentru a deveni un account sales manager pe cont propriu, ai nevoie de următoarele calificări:
- educație: urmează o licență în domenii precum comunicare, marketing sau economie. Totodată, deoarece este un rol orientat către clienți, absolvirea unei licențe în managementul afacerilor te înzestrează cu abilitățile potrivite de management și comunicare pentru a putea excela în acest domeniu.
- experiență de muncă: ai nevoie de experiență extinsă în vânzări și servicii clienți pentru a excel în rol. Poți dobândi experiență prin internship-uri, ucenicii sau poziții de entry-level în customer service. Totodată o tranziție către acest rol poate fi făcută de pe roluri precum: reprezentant vânzări, agent de vânzări, client service representative
abilități și competențe
Principalele calități ale unui account sales manager includ:
- abilități de ascultare activă: în calitate de account sales manager, te bazezi pe ascultarea activă pentru a înțelege nevoile clientului. Abilitățile tale de ascultare activă te ajută să înțelegi problemele clienților și să dezvolți soluții utile. Dacă vrei să-ți îmbunătățești abilitățile de ascultare, minimizează distracțiile și reiterează ceea ce spune cealaltă persoană pentru a arăta că înțelegi.
- abilități de gestionare a timpului: în calitate de account sales manager, ai nevoie de abilități de gestionare a timpului, deoarece ai diverse responsabilități. Ai nevoie de abilități de organizare pentru a menține contactul regulat cu clienții existenți și pentru a dezvolta idei noi de campanii. Abilitățile de gestionare a timpului te ajută și să planifici campanii de vânzări și să prioritizezi clienții în funcție de valoarea lor.
- abilități de construire a relațiilor: în calitate de account sales manager, menții relații bune cu clienții existenți pentru a genera afaceri recurente. Ai nevoie de abilități de construire a relațiilor pentru a dezvolta și menține relații solide cu clienții pe termen lung. Cel mai bun mod de a construi o relație cu clienții este să înțelegi nevoile lor și să oferi servicii de înaltă calitate.
- abilități de comunicare: în calitate de account sales manager, colaborezi cu diferiți profesioniști și îndeplinești sarcini care necesită abilități excelente de comunicare. Abilitatea ta de comunicare este valoroasă în negocierile cu clienții, prezentările către părțile interesate și delegarea sarcinilor altor angajați. Abilitățile tale de comunicare contribuie la o cultură de lucru excelentă, deoarece poți discuta idei de vânzări.
întrebări frecvente (FAQs)
Iată cele mai frecvente întrebări despre munca în calitate de account sales manager:
-
care este principalul rol al unui account sales manager?
În calitate de account sales manager, dezvolți relații pe termen lung cu clienții companiei. Supraveghezi, de asemenea, vânzările și administrezi un portofoliu de clienți. Deoarece îndeplinești atribuții de servicii pentru clienți, concentrarea ta principală este să îndeplinești nevoile și solicitările clienților tăi. Ar trebui să răspunzi la întrebările clienților și să oferi o experiență pozitivă pentru aceștia.
-
cât câștigă un account sales manager?
Potrivit resurselor interne Randstad România, salariul mediu al unui account sales manager este de aproximativ 7500 RON net / lună. Într-o poziție entry-level, primești un pachet de compensații de 3500-4500 RON net / lună. Un account sales manager senior, cu experiență de peste 5-7 ani, poate ajunge la un pachet salarial de până la 14.000 RON / lună. Spre deosebire de alte roluri din vânzări, cu câștiguri bazate pe performanță, majoritatea companiilor plătesc pentru rolurile de account sales manager un salariu de bază cu bonusuri ocazionale.
-
ce face un bun account sales manager?
Account sales managerii au nevoie de diverse competențe și calități pentru a excela pe acest rol. De exemplu, ai nevoie de abilități de comunicare excepționale pentru a comunica într-un mod prietenos și profesional. Capacitatea de a asculta bine te ajută să identifici nevoile clienților și să le răspunzi la întrebări. Ai nevoie, de asemenea, de competențe de servicii relații clienți pentru a merge dincolo de așteptările clienților și pentru a te asigura că primesc cele mai bune produse.
-
este un job de account sales manager un job bun?
Lucrul ca account sales manager este o carieră interesantă cu oportunități de muncă captivante. Rolul tău implică interacțiunea cu clienții și administrarea conturilor. Acest lucru înseamnă că dezvolți relații pe termen lung cu diferiți clienți. Rolul atrage un pachet de compensare atractiv și posibilități permanente de a câștiga mai mult.
-
este jobul de account sales manager un job stresant?
A fi account sales manager implică gestionarea plângerilor și întrebărilor clienților. Uneori, rolul poate fi stresant, deoarece te ocupi de numeroase sarcini și colaborezi cu un grup de profesioniști. Este ușor să reduci stresul prin abilități de organizare și abilitate de gestionare a timpului.
-
cum aplic pentru un job de account sales manager?
Aplicarea pentru un job de account sales manager este simplă: creează un profil Randstad și caută ofertele noastre de locuri de muncă vacante în zona ta. Apoi, este suficient să ne trimiteți CV-ul și scrisoarea de intenție. Ai nevoie de ajutor cu candidatura? Verifică toate sfaturile noastre de carieră aici! Vrei să afli care sunt cele mai noi tendințe și perspective de pe piața forței de muncă? Descarcă cele mai noi rapoarte și cercetări de aici.