ce este un account sales manager?

În calitate de account sales manager, reprezinți principalul punct de legătură între o companie și clienții săi obișnuiți. Ești responsabil pentru construirea și promovarea relațiilor cu diverși clienți. Pentru că interacționezi în mod regulat cu clienții, vei putea găsi noi oportunități de afaceri și vei identifica modalități de creștere a veniturilor din conturi. De asemenea, te vei asigura că produsele sau serviciile companiei sunt livrate la timp, iar ulterior vei furniza servicii post-vânzare de calitate.

Să lucrezi ca account sales manager implică un mix de sarcini de vânzări și de servicii pentru clienți. Unele dintre îndatoririle de vânzări implică crearea de noi oportunități de afaceri și îndrumarea clienților prin procesul de cumpărare. Rolul de servicii pentru clienți intervine atunci când gestionezi portofoliile de clienți și întreții relații bune cu aceștia.

În calitate de account sales manager, rolul tău se concentrează pe generarea de venituri și pe menținerea relațiilor cu clienții. De asemenea, gestionezi o echipă de profesioniști în vânzări care te ajută să creezi campanii și să urmărești progresul clienților în pâlnia de vânzări (sales funnel). Lucrând ca account sales manager, vei avea oportunitatea de colaborare cu profesioniștii din domeniul vânzărilor și al serviciilor pentru clienți. Vei rămâne în contact cu clienții pe termen lung pentru a genera afaceri recurente. De asemenea, vei îndeplini diverse sarcini administrative, cum ar fi evaluările de performanță și auditurile de performanță ale vânzărilor.

Crezi că un rol de account sales manager ar fi potrivit pentru abilitățile tale de servicii clienți? Atunci citește mai departe pentru a afla ce competențe și calificări sunt necesare pentru a prospera într-un rol de account sales manager.

găsește job-uri
1

salariul mediu al managerului de vânzări de cont

Potrivit datelor Paylab și resurselor interne Randstad România, salariul mediu al unui account sales manager este de aproximativ 7500 RON net / lună. Într-o poziție entry-level, primești un pachet de compensații de 3500-4500 RON net / lună. Un account sales manager senior, cu experiență de peste 5-7 ani, poate ajunge la un pachet salarial de până la 14.000 RON / lună. Spre deosebire de alte roluri din vânzări, cu câștiguri bazate pe performanță, majoritatea companiilor plătesc pentru rolurile de account sales manager un salariu de bază cu bonusuri ocazionale.

ce factori influențează salariul unui manager de vânzări de cont?

În calitate de account sales manager, pachetul salarial depinde de diverși factori, de la experiența ta, la industria și dimensiunea companiei. Atunci când lucrezi în industria asigurărilor, a finanțelor, sau pharma, este probabil să câștigi mai mult ca account sales manager. Te ocupi de clienți importanți și furnizezi servicii cu un potențial ridicat de venituri care îți cresc pachetul de compensații. Atunci când lucrezi într-o organizație mare, este probabil să te ocupi de clienți importanți și să câștigi mai mult datorită resurselor nelimitate. Pe de altă parte, account sales managerii care lucrează în startup-uri mici, și companii la primesc pachete de compensare mai mici.

Experiența ta influențează, de asemenea, câștigurile tale. Atunci când ești un account sales manager debutant, este probabil ca salariul să fie mai mic decât media națională. Cu toate acestea, odată cu experiența, perspectivele de remunerare cresc.

2

tipuri de account sales manager

Tipurile de account sales manager depind de poziția pe care o ocupă în cadrul companiei, în acest caz întâlnim:

  • junior account sales manager: în calitate de junior account sales manager, te ocupi de conturile clienților mici din cadrul companiei. De exemplu, clienți individuali, B2C. Sarcina ta este de a-ți ajuta clienții în procesul de achiziție și de a te asigura că aceștia primesc produsele sau serviciile de care au nevoie.
  • senior account sales manager: în calitate de senior account sales manager, te ocupi de clienții B2B. Asta înseamnă că ești responsabil de construirea relațiilor cu alte companii pentru a le furniza produsele și serviciile tale. Sarcina ta este de a negocia contracte și de a găsi oportunități de vânzări suplimentare pentru clienți.
bărbat și femeie care vorbesc în fața unei tablete
bărbat și femeie care vorbesc în fața unei tablete
3

activitatea de account sales manager

Rolul de account sales manager este unul interesant, cu oportunități de creștere promițătoare. Dacă te interesează acest rol, descoperă sarcinile, responsabilitățile și mediile de lucru asociate cu acest rol.

4

educație și abilități necesare pentru account sales manager

Pentru a deveni un account sales manager pe cont propriu, ai nevoie de următoarele calificări:

  • educație: urmează o licență în domenii precum comunicare, marketing sau economie. Totodată, deoarece este un rol orientat către clienți, absolvirea unei licențe în managementul afacerilor te înzestrează cu abilitățile potrivite de management și comunicare pentru a putea excela în acest domeniu.
  • experiență de muncă: ai nevoie de experiență extinsă în vânzări și servicii clienți pentru a excel în rol. Poți dobândi experiență prin internship-uri, ucenicii sau poziții de entry-level în customer service. Totodată o tranziție către acest rol poate fi făcută de pe roluri precum: reprezentant vânzări, agent de vânzări, client service representative

abilități și competențe

Principalele calități ale unui account sales manager includ:

  • abilități de ascultare activă: în calitate de account sales manager, te bazezi pe ascultarea activă pentru a înțelege nevoile clientului. Abilitățile tale de ascultare activă te ajută să înțelegi problemele clienților și să dezvolți soluții utile. Dacă vrei să-ți îmbunătățești abilitățile de ascultare, minimizează distracțiile și reiterează ceea ce spune cealaltă persoană pentru a arăta că înțelegi.
  • abilități de gestionare a timpului: în calitate de account sales manager, ai nevoie de abilități de gestionare a timpului, deoarece ai diverse responsabilități. Ai nevoie de abilități de organizare pentru a menține contactul regulat cu clienții existenți și pentru a dezvolta idei noi de campanii. Abilitățile de gestionare a timpului te ajută și să planifici campanii de vânzări și să prioritizezi clienții în funcție de valoarea lor.
  • abilități de construire a relațiilor: în calitate de account sales manager, menții relații bune cu clienții existenți pentru a genera afaceri recurente. Ai nevoie de abilități de construire a relațiilor pentru a dezvolta și menține relații solide cu clienții pe termen lung. Cel mai bun mod de a construi o relație cu clienții este să înțelegi nevoile lor și să oferi servicii de înaltă calitate.
  • abilități de comunicare: în calitate de account sales manager, colaborezi cu diferiți profesioniști și îndeplinești sarcini care necesită abilități excelente de comunicare. Abilitatea ta de comunicare este valoroasă în negocierile cu clienții, prezentările către părțile interesate și delegarea sarcinilor altor angajați. Abilitățile tale de comunicare contribuie la o cultură de lucru excelentă, deoarece poți discuta idei de vânzări.
bărbat zâmbitor care lucrează la birou
bărbat zâmbitor care lucrează la birou
5

întrebări frecvente (FAQs)

Iată cele mai frecvente întrebări despre munca în calitate de account sales manager:

thank you for subscribing to your personalised job alerts.