Deși mediul de muncă este un cadru profesional, există nenumărate obiceiuri ciudate la care mulți angajați se pot raporta. Astfel, s-ar putea să întâlnești aceste tipologii de angajați:

  1. dependentul de social media: 3 din 5 angajați verifică sau postează pe rețelele sociale
  2. shopaholicul: Mai mult de jumătate (55%) fac cumpărături online
  3. imobilizatul: Aproape jumătate (45%) nu își părăsesc biroul în timpul prânzului
  4. glumețul: 40% fac farse colegilor de serviciu
  5. spionul: Mai mult de o treime (38%) ascultă conversații private
  6. snoozerul: 15% dintre angajați se odihnesc în timpul programului de muncă
  7. obsedatul de televizor: 11% urmăresc Netflix la serviciu
  8. hoțul de alimente: 9% consumă mâncarea colegilor din frigiderul de la birou
  9. nemulțumitul: 53% dintre angajați se plâng la locul de muncă
  10. oportunistul: 2% folosesc cardul de credit al companiei în scop personal

În timp ce aceste comportamente sunt motive de amuzament pentru majoritatea persoanelor, ele reflectă, de fapt, semnele de epuizare prezente în rândul angajaților – o reacție naturală a omului la medii stresante sau zile lungi de muncă. Este natural să te simți epuizat, stresat, distras sau nemotivat, dar este necesar să abordăm problemele la prima vedere.

Astfel, nu este nevoie de o vacanță fără sfârșit, ci mai degrabă de o abordare holistică a modului în care abordezi ziua de lucru - în cele din urmă, sporind productivitatea și satisfacția muncii.

ai grijă să dormi bine.

Lipsa somnului contribuie la un nivel ridicat de stres, ceea ce poate duce la epuizare. Gestionarea timpului astfel încât să poți dormi între 7 și 9 ore pe noapte este esențială pentru sănătatea ta generală și performanța la locul de muncă.

acordă-ți mici pauze.

Mergi la plimbare sau sună un prieten timp de 10 minute. Programarea unor mini pauze pe parcursul zilei te împiedică să fii legat de un birou și te poate ajuta să îți reîncarci bateriile.

fii creativ.

Alege o activitate în afara muncii, care să te determine să gândești diferit - outside the box. Fie că este vorba de gătit, de tricotat, de citit sau de pictat, o ieșire creativă personală te poate menține implicat și motivat.

cere ajutor.

Unor persoane le este dificil să recunoască că au nevoie de ajutor pentru un proiect sau un task, însă asumarea tuturor responsabilităților nu aduce o soluție mai rapidă. A fi sprijinit de o echipă de oameni, sau chiar de o singură persoană, poate elimina multe blocaje de zi cu zi care provoacă stres și epuizare.

Primul și, de altfel, cel mai important pas pe care îl poți face este să îți asumi aceste obiceiuri care denotă o potențială lipsă de motivație și faptul că te simți stresat. Ai grijă să inserezi în programul zilnic de muncă mici momente de reflecție în care să te auto-analizezi și să devii conștient.