strategii HR pentru situațiile de urgență din cadrul companiei

În timp ce companiile din întreaga lume încearcă să se adapteze la noua viața de zi cu zi bazată pe situația actuală din domeniul sănătății, accentul este pus pe dezvoltarea de strategii, pentru resursele umane, care să răspundă în mod substanțial provocărilor care apar acum.

Organizațiile din întreaga lume încearcă să se adapteze la noile situații provocate de situația actuală a sănătății, iar în acest proces, resursele umane au sarcina de a ajuta oamenii să își îndeplinească sarcinile profesionale într-un mod sănătos, pozitiv și productiv - fie de acasă, fie de la birou.

Mai jos, enumerăm cele mai importante patru provocări ale forței de muncă cu care companiile sunt susceptibile să se confrunte în adaptarea la „noua realitate” și oferim îndrumări practice cu privire la modul eficient de a le face față.

1. creșterea responsabilității angajatorului

Multe companii și-au organizat activitatea de acasă din primăvara anului 2020, unele au luat în considerare doar posibilitatea de a reveni în vară la birou sau tocmai au respins ideea în lumina datelor actuale de sănătate. În ultimele șase luni, a trebuit să ne adaptăm stilul de viață la un mediu economic în continuă schimbare, iar această tendință pare să continue în perioada următoare - deci merită să ne pregătim pe cât posibil pentru diferitele scenarii care ne afectează în mod direct munca.

COVID-19 nu este doar o criză a sănătății, deci sarcina principală a angajatorilor și a personalului de resurse umane este de a asigura o muncă eficientă și de a depăși potențialele dificultăți economice: planuri de sprijinire a muncii de acasă sau de întoarcere la birou, sisteme flexibile pe termen lung care le permit angajaților să-și îndeplinească sarcinile cât mai sigur posibil.

recomandările noastre de sănătate și siguranță.

Politicile de operare și protocoalele necesare companiilor pentru situația actuală pot varia de la o țară la alta și de la industrie la industrie, astfel încât cunoașterea informațiilor guvernamentale actuale este vitală pentru orice companie. Asociațiile industriale, sindicatele și autoritățile sanitare pot oferi, de asemenea, îndrumări utile cu privire la măsurile și reglementările de siguranță necesare.

Deoarece perioadele în care îți efectuezi activitatea de acasa și cele în care îți efectuezi activitatea la birou pot alterna de mai multe ori în următoarea perioadă, merită să te pregătești conștient pentru șederea în zonele comune. Împreună cu mai mulți furnizori de servicii de resurse umane, Randstad a compilat o mulțime de resurse pentru a reveni la muncă, având în vedere siguranța, în funcție de circumstanțele actuale. Ghidul pentru cea mai eficientă aplicare a standardelor de sănătate și siguranță prezintă anumite etape și soluții care ar putea fi utile - sau, în unele cazuri, necesare - în lumina posibilităților și circumstanțelor individuale, pentru a menține siguranța lucrătorilor:

  • programarea prânzului și pauzelor pentru a evita gruparea și pentru a facilita distanța fizică
  • furnizarea de echipamente individuale de protecție
  • amplasarea separatoarelor în zone comune
  • rearanjarea birourilor și a meselor pentru a crea spații mai mari
  • verificarea sistemelor de ventilație și a echipamentelor de filtrare pentru a menține aerul curat
  • introducerea unor procese de curățare și dezinfecție mai amănunțite

Una dintre cele mai importante responsabilități ale resurselor umane în acest moment este de a păstra legătura cu angajații și de a le oferi cât mai multe informații personalizate.

2. managementul capacității

COVID-19 a afectat sever situația financiară a companiilor din întreaga lume și multe companii au experimentat o epuizare a surselor lor de venit într-o perioadă de timp extrem de scurtă. Una dintre consecințele nefericite, dar deseori inevitabile, ale acestui fapt sunt concedierile crescute.

Pe măsură ce angajatorii fac tranziția treptată la noua linie de bază provocată de COVID-19, una dintre cele mai proeminente provocări în domeniul resurselor umane cu care se pot confrunta este abordarea cererii adesea fluctuantă a capacității forței de muncă și abordarea provocărilor legate de brandul de angajatorilor. Pentru perioadele dificil de planificat, merită să dezvoltăm diferite soluții de angajare care pregătesc compania pentru scenarii posibile, creând sisteme flexibile.

3. concilierea considerentelor de afaceri și de securitate

Din păcate, unele companii au fost forțate să concedieze oameni în ultimele luni, în timp ce alte organizații au trebuit să fie supuse unor reorganizări masive atât în ​​ceea ce privește operațiunile, cât și metodele de lucru. Datorită distanței fizice care a devenit obligatorie din cauza pandemiei, una dintre cele mai semnificative schimbări a fost trecerea la telecomunicații în viața multor companii. 

Impactul lucratului de acasă pe termen lung asupra unei companii va depinde, desigur, foarte mult de caracteristicile individuale ale companiei, cum ar fi ocupația, dimensiunea organizației sau natura proceselor din diferitele divizii. În unele companii este nevoie de un nivel minim de contact personal pentru a menține spiritul de echipă, motivația și nevoia de inovație, în altele distanța fizică face parte fundamental din operațiunile corporative, motiv pentru care au fost dezvoltate metode digitalizate pentru a rezolva acest lucru. Ideea este să încercăm să găsim un echilibru între pașii care ajută la succesul companiei, corectitudinea acesteia și aspectele de securitate și, în consecință, creăm sisteme rezonabile, pentru care este important să cunoaștem nevoile angajaților.

Cu toate acestea, în unele industrii, cum ar fi producția și construcțiile, munca de acasă nu este posibilă sau durabilă. Dacă o prezență fizică este absolut necesară la locul de muncă, dar angajații par să fie reticenți în a face acest lucru, merită să vă faceți timp pentru a personaliza comunicarea și a le asculta preocupările. Cei preocupați de riscurile pentru sănătate asociate locului de muncă pot fi liniștiți dacă sunt familiarizați cu practicile și măsurile de precauție adoptate pentru a proteja angajații și sunt informați periodic cu privire la problemele care îi afectează. Este important să se dezvolte politici care să se concentreze asupra bunăstării angajaților ca prioritate principală pentru companie și să fie accesibile tuturor angajaților.

Alții pot fi reticenți în a se întoarce la birou (sau le poate fi dificil să o facă) pentru că trebuie să aibă grijă de cineva acasă sau chiar aleg voluntar să păstreze distanța fizică pe termen lung. Dacă acest lucru este fezabil pentru companie, merită să dezvolte o soluție flexibilă, constructivă, care să permită companiei accesul la resursele necesare pentru a-și face treaba, dar oferă și angajaților posibilitatea de a fi prezenți în ritmul lor în spațiile comune .

Soluțiile flexibile de ocupare a forței de muncă pot fi de neprețuit în perioade de incertitudine, cum ar fi prezentul. Un partener corporativ profesionist pentru recrutare vă poate ajuta să obțineți forța de muncă potrivită de care aveți nevoie pe termen scurt, cu o rentabilitate rapidă și maximă.

4. presiunea costurilor

Un număr semnificativ de companii care se luptă să depășească situația actuală extrem de dificilă consideră că reducerile cheltuielilor sunt prioritatea lor principală. Acum, că multe companii au oportunități de venituri foarte limitate, iar marjele de profit scad de multe ori, gestionarea eficientă a cheltuielilor este mai importantă ca niciodată.

Din perspectiva resurselor umane, putem face o serie de pași pentru a ajuta angajatorul în reducerea costurilor. O opțiune de luat în considerare este automatizarea proceselor, care poate ajuta la optimizarea utilizării resurselor umane, crescând în același timp acuratețea și viteza proceselor și reducând impactul timpului și al costului corecției erorilor.

În plus, poate fi util să se ia în considerare costurile asociate proceselor de recrutare. Dacă angajatorul dvs. caută angajați permanenți, un partener de recrutare vă poate ajuta să obțineți cu adevărat recuperarea costurilor procesului: în acest caz, este deosebit de important pentru companie să găsească forța de muncă potrivită. Dacă nu este posibil ca angajatul să fie angajat de către companie ca parte a personalului permanent, angajarea temporară poate fi considerată o soluție atât în ​​poziții fizice, cât și mentale.

Din fericire, angajatorii moderni au, de asemenea, acces ușor la o forță de muncă flexibilă, care este atât mai disponibilă pe scară largă, cât și mai „capabilă să lovească” ca niciodată. 

Experții independenți și ocuparea forței de muncă flexibile pot fi resurse valoroase pentru competențe care sunt mai greu de găsit pe piața muncii. Pot fi implicați rapid și colaborarea poate dura atât timp cât compania are nevoie de aceste resurse. Urmărirea acestui segment al forței de muncă poate fi facilitată cu un sistem de management independent, special conceput în acest scop. În plus, în cazul numărului efectivului, poate fi luat în considerare potențialul mobilității intra-firme.

Răspunsul și flexibilitatea vor fi un factor cheie pentru multe întreprinderi pentru a face față în perioada următoare, în special cele care au nevoie urgentă de noi competențe, și a fost recunoscută și importanța reorganizării proceselor lor de resurse umane. Gestionarea eficientă a ocupării forței de muncă și gestionarea forței de muncă poate fi una dintre cheile succesului perioadei post-COVID-19.

Vă putem ajuta? Aflați mai multe despre serviciile Randstad, contactându-ne!