Una dintre numeroasele repercusiuni ale COVID-19 în lumea muncii și a resurselor umane este  creștere nivelului recrutării virtuale și online. Acestea sunt tendințele de transformare digitală care au definit secolul 21. Aceste metode erau deja în creștere, dar pandemia a accelerat în mod clar adoptarea, deoarece mai multe companii au adoptat o abordare la distanță a angajării. Dacă recrutarea virtuală și online sunt concepte relativ noi pentru tine, merită să te gândești la modul în care poți utiliza cât mai bine timpul și resursele pe care le ai și, în cele din urmă, să îți crești șansele de succes în angajare.

1. optimizează pentru telefonul mobil.

La fel ca majoritatea celorlalte domenii cheie ale afacerii - vânzări și marketing, de exemplu - recrutarea a fost constant transformată de tehnologia mobilă. Cercetările au arătat că 89% dintre candidați consideră că dispozitivele mobile joacă un rol critic în procesul de găsire a unui loc de muncă, în timp ce 45 % își folosesc telefonul pentru a căuta oportunități în fiecare zi. Prin urmare, este vital să te asiguri că diversele canale și platforme pe care le utilizezi pentru a interacționa cu solicitanții de locuri de muncă sunt optimizate pentru dispozitivele mobile.

Site-ul tău web este cu siguranță un loc bun pentru a începe. Crearea întregului site - sau cel puțin listele de locuri de muncă, paginile de carieră și informațiile de contact - prietenoase cu dispozitivele mobile te vor ajuta să fi sigur că oferi cea mai bună experiență de utilizare și să oferi candidaților acces ușor la informațiile de care au nevoie.

2.valorifică rețelele sociale

Dominația crescândă a canalului mobil este legată de importanța tot mai mare a rețelelor sociale în recrutarea modernă, având în vedere conexiunile clare dintre aceste două pietre de temelie ale lumii digitale. Cercetările au arătat că practic toți utilizatorii de social media (99%) și-au accesat conturile de pe mobil.

În ceea ce privește recrutarea, amploarea și expunerea enormă oferite de platformele sociale te pot ajuta să te  asiguri că pozițiile actuale deschise sunt văzute de persoanele potrivite, inclusiv de candidații pasivi. Natura imediată, în timp real, a rețelelor sociale se poate dovedi deosebit de utilă atunci când dorești să interacționezi direct cu candidații și să stabiliți bazele unei relații.

Studiile privind utilizarea rețelelor sociale pentru angajare au arătat:

  • 79% dintre solicitanți folosesc canalele sociale în căutarea unui loc de muncă
  • 84% dintre organizații recrutează prin intermediul rețelelor sociale și 9% intenționează să înceapă acest lucru
  • 70% dintre managerii de recrutare spun că au angajat cu succes prin intermediul rețelelor sociale

     

social media tips

distribuie conținut relevant și interesant pentru candidații tăi ideali, dar care reflectă și identitatea mărcii tale și pune organizația într-o lumină pozitivă
valorificați puterea dovedită a videoclipului pentru a interacționa și transmite mesajele corecte publicului
implică angajații existenți în crearea și partajarea conținutului
profită de ocazie pentru a arăta o parte mai umană și personală a afacerii
oferă răspunsuri rapide la întrebări și implică-te în conversații

3. găzduiește evenimente virtuale.

Dacă evenimentele fizice reprezintă în mod tradițional o parte importantă a strategiei tale de recrutare, s-ar putea să trebuiască să te gândești la modalități de a reproduce această experiență virtual sau online. Există diverse tehnologii care te pot sprijini în aceste eforturi, care facilitează târgurile de carieră virtuală, evenimente interactive de rețea, seminarii web live și multe altele.

Evenimentele virtuale pot fi, de asemenea, o modalitate bună de a oferi candidaților o perspectivă mai clară asupra afacerii și cum este să lucreze impreuna cu tine. Angajații potențiali pot face tururi video la locul de muncă și pot „întâlni” managerii și unii dintre oamenii cu care ar putea lucra dacă se alătură organizației tale. Acest lucru poate oferi, de asemenea, oportunități bune de a pune întrebări angajaților existenți și de a obține mai mult o perspectivă personală asupra rolului care este promovat.

4. utilizați videoclipuri.

Tehnologia video este un instrument indispensabil pentru recrutorii moderni, care a devenit și mai importantă ca urmare a COVID-19.

Există diferite moduri în care poți încorpora elemente video în procesul tău de angajare și o serie de avantaje care pot fi obținute din aceasta. Interviurile video, de exemplu, le poti stabilii mult mai ușor și în acest fel elimini și nevoia oricărei persoane de a călători. Atât intervievatorul, cât și intervievatul pot accesa, de asemenea, înregistrările evenimentului pentru referințe viitoare.

Încorporarea videoclipului în procesul de recrutare îți poate deschide, de asemenea, noi modalități de a evalua candidații, eventual cerând oamenilor să creeze și să trimită înregistrări în care să-și arate abilitățile în acțiune. S-ar putea chiar să dorești să încerci adăugarea de conținut video la fișele de post pentru a face o relatare mai convingătoare și atrăgătoare asupra rolului.

sfaturi de interviu video pentru angajatori:

Străduiește-te pentru același profesionalism pe care ai vrea să îl obții în toate interviurile. Asta înseamnă să folosești un spațiu prezentabil, fără niciun zgomot de fond sau distrageri.
Asigură-te că ai o lumină bună pentu a evita apariția ca o formă intunecată pe ecran.
Testează tehnologia în avans și asigură-te că intervievatul este familiarizat cu alegerea platformei și știe să o folosească. Oferiți instrucțiuni, dacă este necesar.
Pregătește-ți întrebările în avans și fi gata să folosești formule „spărgătoare de gheață” pentru a ajuta ambele părți să se obișnuiască cu formatul și natura audio și video.

5.lucrează la marca angajatorului tău.

Creșterea practicilor la distanță și a activităților de recrutare declanșate de COVID-19 înseamnă că, candidații vor fi și mai dependenți de cercetarea online și de sursele digitale de informații pentru a afla despre marca angajatorului tău.

Prin urmare, a devenit mai important ca niciodată pentru tine să îți rafinezi brandingul pentru a te asigura că transmit mesajele corecte despre organizația ta.

Merită să arunci o nouă privire asupra site-ului tău web, precum și a profilurilor de socializare și a altor conținuturi din afara site-ului, pentru a te asigura că oferi candidaților impresia corectă a companiei și ceea ce reprezintă.

întrebări pe care ar trebui să ți le pui:

site-ul web oferă o impresie clară despre mesajul și identitatea brandului angajatorului pe care dorești să îl prezinți candidaților?
diferitele tale profiluri de social media sunt coerente în modul în care îți exprimă valorile și articulează cultura companiei tale?
știi ce vrea să spună povestea brandului de angajator? si cum ar trebui aceasta impărtășită?

Contactați-ne pentru a începe o conversație despre nevoile tale de resurse umane.