ce este un specialist achiziții?

Un specialist în achiziții poate fi denumite în mai multe feluri, inclusiv manager de achiziții sau agent de achiziții. Indiferent de termen, sarcina ta este să ajuți compania să obțină produse de la alte companii. Te ocupi de fiecare etapă a achiziționării de bunuri, proprietăți și chiar servicii de la alte companii. De obicei, ții evidența stocurilor din cadrul firmei tale și iei notițe atunci când trebuie achiziționate articole noi. De asemenea, ai putea colabora cu alți colegi pentru a identifica nevoile pe care le are compania. După ce găsești un articol pe care trebuie să îl comanzi, cauți furnizorul potrivit și negociezi prețul corect. Sarcinile tale includ, de asemenea, organizarea livrării și asigurarea sosirii produselor la timp.

domenii care apelează la specialiști în achiziții

Unul dintre sectoarele principale pentru specialiștii în achiziții sunt bunurile de consum. Când ești specialist achiziții în acest domeniu, te ocupi de achiziționarea articolelor pe care le vinde un magazin. De asemenea, specialiștii în achiziții lucrează în domeniul producției. În aceste situații, achiziționezi materialele și alte materii prime pe care compania ta le va transforma în produse finite. Alte domenii populare pentru specialiștii în achiziții includ domeniul tehnologic și medical. Poți ajuta compania să obțină componente hardware pentru computer, dispozitive medicale sau alte instrumente necesare pentru a avea succes.

S-ar potrivi gândirea ta creativă și capacitatea de multitasking cu un rol de specialist în achiziții? Atunci continuă să citești pentru a afla ce competențe și calificări sunt necesare pentru a prospera într-un rol de specialist în achiziții.

găsește job-uri
1

salariul mediu al unui specialist achiziții

Conform Glassdoor și resurselor interne Randstad Romania salariul mediu al unui specialist în achiziții este de aproximativ 6500 RON net pe lună. Salariile diferă în funcție de experiență, locație și industria în care activezi. De exemplu, un specialist achiziții cu peste 5 ani de experiență poate ajunge la un salariu de peste 10.000 RON net pe lună, pe când un specialist achiziții la început de carieră câștigă, în România un salariu de aproximativ 4000-4500 RON net pe lună.

2

tipuri de specialiști în achiziții

Având în vedere că acest domeniu cuprinde atât de multe sarcini diferite, specialiștii în achiziții sunt de obicei clasificați în funcție de ceea ce achiziționează.

femeie care lucrează la biroul ei
femeie care lucrează la biroul ei
3

activitatea ca specialist în achiziții

Cum este să fii specialist achiziții? Este un domeniu provocator care oferă multe oportunități de reușită. Iată la ce te poți aștepta de la o poziție tipică de specialist în achiziții.

4

educația și formarea specialistului în achiziții

Rolul de specialist în achiziții nu este, de obicei, o funcție de început. Înainte de a obține această poziție, trebuie să petreci puțin timp învățând despre lumea afacerilor, finanțe și logistică, precum și să îți perfecționezi abilitățile.

Deși certificările din industrie nu sunt o necesitate, te fac să ieși în evidență. Certificările arată că ai urmat cursuri speciale de achiziții și înțelegi pe deplin conceptele. În România, accentul se pune pe studiile universitare absolvite cu succes. Pentru a lucra ca specialist în achiziții, poți urma o facultate din domeniul economic, cum ar fi:

În plus față de o diplomă de licență, angajatorii din România pot aprecia și experiența anterioară în achiziții sau într-un domeniu similar, cum ar fi vânzările sau achizițiile publice.

femeie zâmbitoare care stă la masă și se uită la documente
femeie zâmbitoare care stă la masă și se uită la documente

aptitudini și competențe

Pentru a excela ca specialist în achiziții, ai nevoie de o gamă largă de abilități.

O mare parte din munca ta presupune comunicarea cu ceilalți, așa că ai nevoie de abilități solide de comunicare. Așadar este necesară capacitatea de a îndeplini următoarele sarcini:

  • Înțelegerea nevoilor colegilor tăi
  • Comunicarea profesională cu furnizorii
  • Negocierea eficientă a prețurilor
  • Crearea de rapoarte clare pentru managerii tăi

Abilitățile analitice sunt una dintre cele mai importante trăsături pe care trebuie să le ai. Activitatea ta implică obținerea unei cantități mari de informații și apoi gândirea logică asupra acestora. Angajatorul tău se va baza pe tine pentru a analiza cu atenție comenzile de achiziție, a evalua avantajele și dezavantajele diferiților furnizori și a alege cele mai bune opțiuni.

De obicei, nu ai nevoie de cunoștințe tehnice specializate. Cu toate acestea, trebuie să te simți confortabil să lucrezi cu computerele. Trebuie să înțelegi software-ul comun precum Excel și Word, iar angajatorii tăi te-ar putea ruga să înveți software specific industriei.

În cele din urmă, există o mulțime de abilități organizaționale și de birou de care ai nevoie. Acestea te vor ajuta să rămâi pe drumul cel bun în timp ce gestionezi multe sarcini diferite:

  • Atenție la detalii
  • Abilități de multitasking
  • Gestionarea timpului
  • Sortarea datelor
  • Respectarea termenelor limită
5

Întrebări frecvente (FAQs)

Aici vei găsi răspunsuri la cele mai frecvente întrebări despre specialiștii în achiziții.

thank you for subscribing to your personalised job alerts.