ce este un sales assistant?

Un asistent vanzari lucrează direct cu clienții, de obicei într-un loc fizic. Atunci când lucrezi ca asistent vanzari, vei reprezenta întreaga companie. Acest lucru înseamnă că va trebui să fii politicos, să rămâi vesel când ești stresat și să rămâi răbdător atunci când un client are o plângere. Asistenții de vânzări se confruntă cu multă presiune, dar vei face ziua unui client mai bună dacă știi cum să le satisfaci nevoile.

găsește job-uri
1

salariul mediu al unui sales assistant

Un sales assistant are, un salariu mediu de 2800-3000 RON net pe lună, conform Paylab, confirmat de resursele interne Randstad România. De obicei, locurile de muncă pentru asistenți de vânzări la nivel de intrare au un salariu de bază relativ mic, în special dacă lucrezi pentru un magazin cu amănuntul. Cu toate acestea, marile lanțuri de magazine oferă adesea asistenților de vânzări creștere salarială anuală și bonusuri dacă magazinul își atinge cota de vânzări. Vei obține o creștere salarială dacă obții un loc de muncă cu rang mai înalt în companie, spre exemplu supervizor de departament. Majoritatea comercianților oferă poziții care au aceleași responsabilități ca cele ale unui asistent de vânzări, dar cu mai multă putere și responsabilitate. În aceste cazuri salariul poate ajunge chiar peste 3000 RON net pe lună.

factori ce influențează salariul

Dacă angajatorul tău cere să ai cunoștințe, experiență sau nivel educațional înalt, este posibil să primești un salariu mai mare de 3000 RON net pe lună. Totodată, dacă lucrezi ore suplimentare, adică peste 40 de ore pe săptămână, vei fi plătit în plus. Unele magazine de retail sunt stricte în ceea ce privește orele suplimentare, dar altele oferă ore suplimentare atunci când au nevoie de asistență. Salariul pentru un sales assistant care lucrează part-time variază, deoarece angajatorii te pot programa să lucrezi oricare număr de ore până la 39. Preluarea de schimburi suplimentare îți permite, de asemenea, să primești un salariu mai mare la sfârșitul lunii. Alți factori includ atingerea targetelor individuale de vânzări sau chiar obținerea de recenzii pozitive de la clienți.

2

tipuri de sales assistant

Există mai multe tipuri de asistenți de vânzări, fiecare având responsabilități specifice în funcție de industrie și mediu. Iată câteva dintre tipurile comune de asistenți de vânzări:

două femei purtând o conversație într-un restaurant
două femei purtând o conversație într-un restaurant
3

lucrul ca sales assistant

Asistenții de vânzări au diverse responsabilități. Fiecare magazin are o fișă a postului diferită, dar majoritatea pozițiilor implică interacțiunea directă cu clienții. Iată ce trebuie să știi înainte să începi să cauți un rol de sales assistant.

4

educație și formare

Locurile de muncă pentru asistenți de vânzări nu necesită de obicei o educație superioară, fiind suficientă o diplomă de bacalaureat. În cele mai multe cazuri, unele companii pot solicita un grad asociat. De obicei, nu ai nevoie de o educație superioară pentru a obține o poziție de nivel de intrare, pentru care vei primi cea mai mare parte a pregătirii pe parcursul muncii. Dacă ai ocazia, ar trebui să îți continui educația astfel încât să te califici pentru locuri de muncă de rang înalt. Câtetva aspecte ce te vor ajuta să-ți maximizezi șansele în găsirea unui loc de muncă pe un post de sales assistant sunt:

două femei purtând o conversație într-un restaurant  Pentru a avea succes ca recruiter, este important pentru următoarele calități:
două femei purtând o conversație într-un restaurant  Pentru a avea succes ca recruiter, este important pentru următoarele calități:

aptitudini și competențe

Orice asistent de vânzări are nevoie de abilități în domeniul serviciilor pentru clienți pentru a reuși în acest domeniu de muncă. Acest lucru include a avea o atitudine prietenoasă, veselă chiar și atunci când nu te simți în cea mai bună dispoziție. Dacă un client are o experiență proastă cu un asistent de vânzări, acest lucru se reflectă negativ asupra întregii afaceri. Va trebui, de asemenea, să pui întrebările potrivite pentru a afla nevoile clientului. Uneori, ei știu ce își doresc, dar nu știu cum să găsească produsul. Alteori, cred că au înțeles, dar au nevoie de un angajat bine informat pentru a-i corecta cu delicatețe. Este responsabilitatea ta să te asiguri că respectivul clientul pleacă cu produsul sau serviciul de care au nevoie.

5

întrebări frecvente (FAQs)

Iată cele mai frecvente întrebări despre lucrul ca sales assistant.

thank you for subscribing to your personalised job alerts.