Adesea, oamenii sunt reticenți să ceară ajutor la locul de muncă, deoarece nu știu dacă cererea lor va fi acceptată pozitiv sau se simt nesiguri și se tem că aceasta îi poate deranja pe colegi. Mai jos puteți găsi câteva modalități pentru a-ți mării șansele de a primi ajutor de la colegi fără resentimente.

oferă primul ajutor

Dacă ești dispus să oferi o „mână de ajutor” colegilor, buna reputație în companie este îmbunătățită, iar atitudinea ta poate fi considerată „cheie” pentru dezvoltarea profesională. Arată că ai cunoștințe, un spirit de echipă și ești interesat să atingi un obiectiv comun. Având această reputație îi ajută și pe colegii tăi să știe că atunci când le pui o întrebare, acest lucru se datorează faptului că în acest moment ai nevoie de un fel de clarificare sau de ajutor pentru a-ți face treaba și nu pentru că nu ai calificările.

încercă să-ți rezolvi problema.

Când întâlnești un obstacol, încearcă să-l depășești singur înainte să mergi undeva după ajutor. Încearcă să găsești soluții posibile și să le aplici. Apoi, dacă aceste abordări eșuează, cere ajutor, prezentând atât problema, cât și pașii pe care i-ai parcurs pentru a o rezolva. În acest fel, îi vei ajuta pe colegii tăi să nu piardă timpul cu posibile soluții despre care știi deja că nu vor funcționa și în acest fel vei preveni posibilitatea de a fi considerat leneș.

ține legătura

Este important să păstrezi legătura cu colegul care te ajută și încearcă să îți rezolve problema. Urmărește ce face, pune întrebări și ia notițe. Dacă ești atent la modul în care colegul tău rezolvă problema, atunci vei putea face față aceleiași probleme în viitor. În acest fel, nu va trebui să ceri ajutor pentru aceeași problemă de două ori.

întreabă exact ce vrei

Când apelezi la un coleg pentru ajutor, trebuie să fii specific în cererea ta, astfel încât acesta să înțeleagă exact ce se întâmplă și care este problema. De asemenea, adresând întrebări specifice, îl ajuți să înțeleagă că ai identificat problema și încerci să o rezolvi în paralel cu el. Odată ce primești instrucțiunile exacte de care ai nevoie, fi gata să le aplici imediat. Nu amâna cu întrebări generale și vagi, deoarece și colegul tău are propriile sale sarcini de soluționat.

cere ajutor discret, dar mulțumește pe măsura ajutorului

Dacă anunți pe toată lumea că ești blocat undeva, există teama de a fi considerat ursuz. Nu este bine să dai impresia că petreci mai mult timp protestând decât să-ți faci treaba. Îți recomandăm să alegi una sau două persoane în care ai încredere și crezi că te pot ajuta. Acest lucru reduce șansele ca aceștia să îți pună la îndoială abilitățile.

De asemenea, este important, de îndată ce primești ajutorul de care ai nevoie, să nu uiți să acorzi credit colegului tău. În acest fel arăți că nu ești arogant, apreciezi ajutorul celorlalți, știi să-l recunoști și să-l accepți. 

Nimeni nu are toate răspunsurile, dar unii le primesc mai repede decât alții. Acest lucru se aplică și problemelor de carieră. Consultanții experimentați Randstad România oferă sfaturi și îndrumări în carieră candidaților cu care intră în contact. Vizitați, de asemenea, pagina de carieră Randstad, unde veți găsi multe articole cu sfaturi pentru căutarea unui loc de muncă si despre carieră în general, dar si despre pregătire pentru un interviu.