10 sfaturi pentru a reduce starea de izolare în timp ce lucrezi de la distanță.

Lucrul de la distanță are avantajele sale. Nu trebuie să faci naveta sau să stai blocat în trafic, ai mai mult timp să te concentrezi la activitatea zilnică fiind mult mai liniștit și într-un mediu confortabil. Dar lucrul de acasă poate crește, de asemenea, sentimentul de izolare, mai ales dacă o faci pentru o perioadă lungă de timp și ai puține interacțiuni în afara muncii (cum este cazul pentru mulți dintre noi în timpul pandemiei COVID-19). Ai o interacțiune socială mai puțin directă așa că uneori, s-ar putea să te simți singur și separat de lume.

Vestea bună este că există o mulțime de lucruri pe care le poți face pentru a reduce sentimentul de izolare ce vine împreună cu munca de acasă. Sfaturile nostre sunt prezentate aici:

îmbracă-te adecvat pentru o zi de muncă.

Pare destul de simplu, nu? Să fii confortabil este minunat, dar nu trebuie stai în pijama toată ziua. Să te îmbraci și să te pregătești de zi te poate ajuta să intri în gândirea potrivită pentru ziua respectivă și să aduci un pic de normalitate în rutina ta. Nu spunem că trebuie să te îmbraci în ținuta ta normală de lucru (observând că hainele comode sunt un avantaj uriaș pentru a lucra de acasă!), dar asigură-te că te vei schimba în haine adecvate pentru a începe o nouă zi.

stabilește-ți o rutină zilnică.

A avea un program de lucru standard este foarte important. Ai nevoie de limite sau vei începe să simți că lucrezi tot timpul. Munca excesivă când ești acasă este o problemă reală. Da, flexibilitatea este importantă, dar nu-ți schimba orele de lucru atât de mult pentru că există posibilitatea ca zilele tale să se estompeze și să înțelegi că nu există nicio diferență dintre muncă și timpul personal.

animă liniștea cu un playlist bun.

Multor persoane le place să asculte muzică sau radio atunci când lucrează, dintr-un motiv întemeiat. Muzica este un mod sigur de a-ți stimula starea de spirit. Dacă lucrezi de acasă, o pereche de căști te poate ajuta, de asemenea, să elimini distragerile și să te concentrezi. Creează o listă cu melodiile, emisiunile radio și podcast-urile preferate, însă asigură-te că alegi conținutul care nu te va distrage de la muncă.

aer curat.

Puțin aer curat poate face minuni. Programează-ți timpul pentru a ieși afară. Fă o plimbare în pauză. Încearcă să ieși din casă înainte sau după ziua de muncă. Acest lucru te va ajuta să te simți mai puțin izolat. Să rămâi izolat în casa ta - mai ales dacă locuiești într-un apartament mic - poate provoca sentimentele de izolare. Deși COVID-19 înseamnă că nu poți ieși și socializa cu alții, poți merge singur la plimbare. Doar asigura-te că menți distanța (stai la 2 metri distanță față de ceilalți oameni) și asigură-te că te speli pe mâini la întoarcere.

ia pauze des.

Ai probleme de concentrare? Te simți nerăbdător? Ai dorință de interacțiune socială? Ia o pauză din ceea ce faci. Deși avem tendința să credem că rămânând ocupați ne va împiedica să fim anxioși, uneori este exact opusul. Permite-ți un moment să respiri și doar să te relaxezi. Un scurt chat, meditație sau o vizionare a unui spectacol te va ajuta sa îți reîncarci bateriile.

sport.

A te antrena regulat este foarte important pentru sănătatea fizică și mentală. Asigură-te că îți programezi de cel puțin 3 ori pe săptămână, dar în mod ideal zilnic, antrenamentele. Indiferent dacă pleci la alergat, faci un antrenament la domiciliu, yoga sau urmărești o clasă de fitness la domiciliu, este timp bine petrecut. Acestea lansează endorfine care îți oferă un impuls de dispoziție instantaneu. Acesta este motivul pentru care mulți oameni preferă să lucreze dimineața, deoarece încep ziua pozitiv.

crește-ți networking-ul online.

Când lucrezi de acasă, este și mai important să fi conectat cu colegii. Participă activ în grupurile online, canale sociale și ia parte la chaturi online și webinarii. Acest lucru te va ajuta să-ți potolești setea de interacțiune socială.

adoptă un animal de companie.

Animalele de companie pot fi un confort imens în perioadele de izolare. Multe adăposturi sunt în căutarea unor persoane care să adopte animalele de companie în timpul crizei COVID-19. Deci, chiar dacă nu te-ai hotărât 100% să adopți, te încurajăm să faci acest lucru deoarece este o opțiune excelentă de a avea un însoțitor în acest timp plus că după ce revenim la normal o să ai un prieten patruped. Un animal de companie poate face minuni. Doar dacă ai cu tine un câine, o pisică sau orice alt animal de companie te va ajuta să te simți mai puțin singur. Animalele de companie au întotdeauna un mod de a-ți lumina ziua. De asemenea, te ajută să te activezi și îți vor reaminti când va fi timpul să faci o pauză!

participă la întâlniri video.

Folosești conferințe video pentru a comunica cu colegii. Ideea de a putea vedea alți oameni te va ajuta să te simți mai puțin izolat și mai mult ca parte a echipei. Doar nu uita să te îmbraci adecvat înainte de a participa la întâlnirea video!

mai multe spații de lucru.

O modalitate de a rupe monotonia lucrând de acasă este de a avea mai multe locuri în care îți poți derula activitatea. În perioadele normale, acest lucru poate însemna să lucrezi dintr-o cafenea locală, biblioteca publică sau chiar să încerci un spațiu de colaborare. Cu toate acestea, în timpul pandemiei COVID-19, dacă ai spațiul necesar, te poate ajuta să ai câteva spații diferite în casa de unde poți lucra.

Fă-ți timp pentru a ieși din casă și depune un efort suplimentar în rețeaua și comunicarea cu ceilalți. După ce vei face acest lucru, te vei simți mai puțin izolat și te vei putea bucura de numeroasele avantaje ale lucrului de acasă.

Dorești mai multe sfaturi despre munca la distanță sau găsirea unui loc de muncă în timpul pandemiei COVID-19? Accesează pagina noastră de carieră.