procesul de recrutare
-
selecția
Felicitări, ai aplicat la un loc de muncă.
Consultantul Randstad te va contactat telefonic. El va verifica dacă îndeplinești cerințele postului, dacă ești cu adevărat motivat să lucrezi și accepți condițiile ofertei de muncă și veți discuta despre posibilul angajator.
Vei afla informații despre procesul de recrutare si mediere, iar impreuna veți stabilii următorii pași.
-
testarea
Completăm împreună un CV și profil profesional (în cazul în care nu le deții sau nu sunt actualizate).
Vei avea parte de o testare lingvistică (limba engleza sau orice altă limbă) dacă aceasta este o cerință pentru locul de muncă.
În cazul în care este un rol specializat pot exista si teste de aptitudini.
Ești persoana potrivită pentru rol? Atunci este al tău.
Nota – Pentru anumite posturi de specialiști sau personal medical, angajatorii organizează și aceștia o etapa de interviu video, în cadrul careia vei avea oportunitatea sa afli mai multe despre locul de munca și întreg sistemul de suport Randstad – angajator.
-
procedura contractuală
Felicitari, dacă ai ajuns până aici inseamnă că ești foarte aproape de a semna contractul!
Urmează să primești oferta de muncă și contractul de mediere pentru munca în străinătate.
Odată finalizată etapa de selecție și interviuri vei primi o ofertă de angajare sub forma unei anexe la contractul de mediere.
Contractul de mediere este ultima etapă a procesului de recrutare și este unul premergător contractului de muncă semnat.
Citește mai multe despre contractul de mediere și procesul de mediere aici.
-
cazare
Cazarea este inclusă și va fi cel mai adesea compensată din salariul tău (săptămânal sau lunar). Cazările sunt în camere de 1 sau 2 persoane, în funcție de oferta angajatorilor. Vei găsi informația specifică la fiecare anunț de angajare în parte.
Astfel vei primi in avans din partea Randstad informații cu privire la cazare
- Locatie
- Poze
- Date de contact ale persoanei responsabile
-
transport
Înainte de plecarea din România, consultantul tău Randstad va confirma toate aranjamentele făcute sub forma unui document scris/email.
Consultantul Randstad îți oferă sfaturi pentru o bună organizare a transportului către țara de destinație. Organizarea transportului este în responsabilitatea fiecărui candidat în parte
Transportul de la cazare la locul de muncă în țara de rezidență este, cel mai adesea, organizat de angajator, fie cu transportul angajatorului fie cu mașina primită în custodie.
Înainte de a îți rezerva biletul de călătorie, iată o lista ce trebuie verificata:
- Cartea ta de identitate este valabilă
- Permisul de conducere este valabil și în stare bună
- Ai un card bancar atașat contului bancar și îl poți folosi în străinătate
- Cartela telefonică are activat serviciul de roaming
-
sosire
Bun venit la noul loc de muncă!
Vei ajunge mai întâi la locația de cazare unde vei avea parte de o primire din partea responsabilului de la cazare.
Vei primi și informațiile despre prima zi la locul de muncă.
-
prima ta zi de muncă
Este important să fii pregătit în mod corespunzător pentru prima ta zi de muncă. Printre altele, vei avea parte de o introducere a activității desfășurate, a normelor de siguranță în muncă, precum și vei semna documentele de muncă (contract de muncă, anexe și alte documente relevante).
-
salariul
Salariul tău este plătit prin virament bancar săptămânal sau lunar, în funcție de tipologia locului de muncă. Randstad se asigură că salariul tău este plătit corect și la timp de către angajatori. Pentru ca acest lucru să decurgă fără probleme, trebuie să te asiguri înainte de plecarea în străinătate de faptul că ai un cont și un card bancar ce pot fi folosite în străinătate.
recrutare și mediere străinătate.
-
procesul de recrutare.
- apel telefonic
- interviu consultant Randstad
- informații despre mediere și documentele necesare
- informații despre suportul pe care consultanții Randstad îl oferă
- informații despre transport și cazare.
- ofertă
- semnare contract
-
procesul de mediere personal calificat și necalificat-Olanda.
Documente necesare.
În format scanat/electronic:
- Act de identitate
- Diplomă care să ateste finalizarea a minim 8 clase de studii
- Cont IBAN cu monedă în EURO
În original, de trimis prin curier către Randstad România, odată cu primirea contractului de mediere:
- Cazier judiciar
- Adeverință medicală
- Adeverință de liberă circulație eliberată de Serviciul de Pașapoarte
Procedura.
- Odată cu primirea ofertei de muncă, se redactează un contract de mediere pentru fiecare candidat în parte.
- Contractul de mediere respectă normele metodologice ale legii nr. 156/2000, privind protecția cetățenilor români care lucrează în străinătate.
- Conform acesteia, documentele în original se eliberează de pe teritoriul României, iar agenția de recrutate este obligată să întocmească un dosar de mediere și să raporteze către ITM aceste dosare.
Beneficii mediere:
- Contractul de mediere garantează ofertă de muncă, urmată de faptul ca veți fi așteptați la cazare pentru check-in in Olanda, de asemenea faptul ca sunteti asteptati in prima zi de munca in OIanda, la angajatorul ofertat, in termenii discutati.
- Contractul de mediere semnat în România este urmat de un contract de muncă olandez, transmis angajatului după intrarea în activitate.
- Contractul de mediere urmat de contract de muncă olandez vine cu beneficiile pe care le are orice rezident in Olanda: asigurare medicală și obținerea BSN - burgerservicenummer (număr de asigurare socială olandez)
-
obținerea deroga și recunoașterea diplomei de asistent medical în Italia.
Dreptul de liberă practică
Până la finalul anului 2023, dreptul de liberă practică în Italia se poate obține în mai puțin de 30 de zile, în baza unei deroga (Decretul 18, art.13 din martie 2020) aplicată în regiunile Lombardia, Veneto, Friuli-Venezia Giulia, Emilia-Romagna, Trentino–Alto Adige, Piemonte, Liguria, Toscana
*deroga sau recunoașterea simplificată oferă drept de liberă practică deplin doar în regiunea în care se aplică pentru acesta și permite semnarea unui contract de muncă italian, direct cu angajatorul, având garantat al 13-lea salariu și drepturi depline în cadrul sistemului de salarizare italian.
Documente necesare:
- Diploma de asistent medical generalist
- Certificatul de membru OAMMR
- Buletin / Carte de Identitate
Procedura de recunoaștere a diplomei de asistent medical
* această procedură se aplică doar acelor asistenți medicali care au studiile recunoscute conform DIRECTIVEI 2005/36/CE, și anume au absolvit studiile după anul 2007
Documente necesare:
- Diploma de asistent medical generalist
- Certificatul de membru OAMMR
- Buletin / Carte de Identitate
- certificat de conformitate (traducere autorizată simplă)
- Dichiarazione sostitutiva (va fi completat de către Randstad pentru dvs.)
- Modello A3-INFI (va fi completat de către Randstad pentru dvs.)
- Bonifico bancario (dovada bancară a achitării taxei de timbru către trezoreria Ministerului Sănătății din Italia în valoare de 16 EURO)
Randstad oferă consultanță și suport gratuit în procesul de pregătire a documentelor și de depunere a acestor documente către instituțiile din Italia.
-
mediere personal medical-Italia.
Documente necesare
În format scanat/electronic:
- Buletin / Act de identitate
- Diplomă de finalizare a studiilor de Asistent Medical Generalist
În original, de trimis prin curier către Randstad România, odată cu primirea contractului de mediere:
- Cazier judiciar
- Adeverință medicală
- Adeverință de liberă circulație eliberată de Serviciul de Pașapoarte
Contractul de mediere garantează oferta de muncă cu un contract de muncă italian semnat cu angajatorul, precum și faptul că toate condițiile ofertei prezentate în România sunt respectate odată ajuns la angajator.
Suntem autorizați pentru medierea și plasarea candidaților români în străinătate conform Legii 156/2000 privind protecția cetățenilor români care lucrează în străinătate. Realizam recrutarea și selecția de personal pentru colaboratori din cadrul Randstad Holding din diverse țări ale Uniunii Europene. Garantăm servicii de mediere și facilitam semnarea unui contract de muncă cu angajatorul străin în conformitate cu legislația în vigoare din țara gazdă.
procesul de mediere
Ai trecut de interviul de angajare și ești în etapa de semnare a contractului de mediere?
Nu știi exact ce presupune acest proces de mediere, ce documente sunt necesare, dar și care sunt beneficiile sale?
În cele ce urmează îți explică pe îndelete ce presupune acesta și ce pași sunt de urmat.
-
contactul de mediere
CONTRACTUL DE MEDIERE este un contract de natura civilă care se încheie de către agenția de recrutare și cetățeanul român. Contractul de mediere trebuie să conţină cel puțin: denumirea angajatorului din străinătate/țara pentru care se face medierea în vederea angajării, adresă, număr de telefon/fax; descrierea muncii şi a condiţiilor de muncă, durata timpului de muncă, durata contractului de muncă, salarizare, condiţiile de transport, de locuit.
Odată cu primirea ofertei de muncă, Randstad redactează un contract de mediere pentru fiecare candidat în parte.
Contractul de mediere respectă normele metodologice ale legii nr. 156/2000, privind protecția cetățenilor români care lucrează în străinătate.
Conform acesteia, documentele în original se eliberează de pe teritoriul României, iar agenția de recrutate este obligată să întocmească un dosar de mediere și să raporteze către ITM aceste dosare.
-
documente necesare
conform Legii nr. 156/2000
În format scanat/electronic:
- Act de identitate
- Diplomă care să ateste finalizarea a minim 8 clase de studii
- Cont IBAN cu monedă în EURO (pentru plata salariului de către angajator)
În original, ce vor fi trimise prin curier către Randstad România, odată cu primirea contractului de mediere:
- Cazier judiciar
- Adeverință medicală
- Adeverință de liberă circulație eliberată de Serviciul de Pașapoarte
*In cazul in care nu sunt respectate si trimise toate documentele in original catre Randstad, contractul de mediere nu poate produce efecte, iar oferta de munca se va anula.
-
beneficii
Contractul de mediere garantează oferta de muncă și semnarea unui contract de muncă cu angajatorul din țara unde veți activa.
Contractul de mediere urmat de contract de muncă vine cu beneficiile pe care le are orice rezident în țara respectivă: asigurare medicală, număr de asigurare socială, precum și toate drepturile aferente rezidenței.
întrebări frecvente- muncă în străinătate
-
ce documente sunt necesare pentru a obține la un loc de muncă în străinătate?
Odată ce ai aplicat la unul dintre locurile de muncă din portofoliul Randstad România este important de știut faptul că medierea pentru muncă în străinătate conform Legii 156/2000 este parte a procesului de recrutare.
Astfel, agenția de recrutare din România are obligația de a întocmi un dosar de mediere care permite fiecărui candidat să beneficieze de un contract de muncă semnat cu angajatorul din țara în care va activa.
Pentru aceasta, o serie de documente sunt necesare:
- Buletin / Carte de identitate / Pașaport (copie)
- Permis de conducere (dacă acesta este solicitat de angajator - copie)
- Diplomă sau adeverință de la ultima formă de studii absolvită (copie)
- Cazier judiciar valabil (în original)
- Adeverință de liberă circulație eliberată de Serviciul Pașapoarte (în original)
- Adeverință de la medicul de familie care atestă faptul că sunteți clinic sănătos/apt pentru muncă (în original)
-
cum se trimit documentele către Randstad România?
Pentru acele documente unde sunt necesare copii este îndeajuns să ne trimiți o poză lizibilă a documentului sau o copie scanată.
Pentru cele care sunt necesare în original, nu-ți face griji, le poți trimite prin curier către sediul nostru din Slatina, costul fiind acoperit de către noi.
Desigur, poți oricând veni la sediul nostru din Slatina cu documentele.
-
transportul din România în țara de destinație este asigurat de Randstad România?
Randstad România nu acoperă costurile de transport din România în țara de destinație.
O parte dintre angajatorii din străinătate cu care colaborăm pot avea un pachet de beneficii care include decontul transportului din România, iar dacă vei consulta lista de locuri de muncă vei găsi această informație notată la fiecare anunț în parte.
-
transportul de la cazare la locul de muncă este asigurat?
În ceea ce privește transportul pe teritoriul țării de destinație, ne asigurăm de fiecare dată că primești informații și suport în a ajunge la locul de muncă.
În cazul unor locuri de muncă angajatorii oferă mașină sau bicicletă în custodie, mijloace de transport pe care le poți folosi pentru a ajunge la și de la locul de muncă. Costul cu combustibilul este și el acoperit de angajator.
Alți angajatori oferă un decont al transportului cazare-loc de muncă, iar în această situație poți alege mijlocul de transport propriu, costul fiind decontat la final de lună/săptămână.
Consultă lista locurilor de muncă active și vezi ce beneficii privind transportul oferă angajatorii.
-
cazarea este asigurată?
În cazul locurilor de muncă în străinătate ne asigurăm că fiecare angajator oferă cazare pentru locurile de muncă active.
Astfel, la momentul ajungerii în țara de destinație vei fi așteptat la cazarea pusă la dispoziție de angajator.
Cazările sunt în camere de 1 sau 2 persoane în funcție de locul de muncă la care aplici, iar toate informațiile despre cazare (adresă, poze de la cazare și număr persoană de contact) îți sunt mereu trimise de către Randstad România înainte de plecarea din țară.
-
care sunt costurile pentru cazare?
Costurile pentru cazare diferă de la o țară la alta, dar și de la un angajator la altul, fiind cuprinse între 110 - 130 euro / săptămână. Vei cunoaște cu exactitate costurile cazării încă din momentul în care aplici la locul de muncă.
Costul acoperă de fiecare dată și utilitățile de la cazare (apă, electricitate, gaz, căldură, internet).
Plata chiriei se face abia la primirea salariului și nu îți este solicitată o plată în avans pentru chirie.
-
când primesc primul salariu?
Salariile sunt plătite săptămânal sau lunar, în funcție de forma contractului de muncă.
Toate salariile sunt plătite în moneda națională din țara de rezidență prin virament bancar.
Perioada la care sunt plătite salariile de către angajator îți este transmisă încă din timpul procesului de recrutare de către consultantul Randstad România.
-
contractul se încheie doar cu Randstad sau și cu angajatorul din țara de destinație?
Cu Randstad România vei încheia un contract de mediere, urmând ca odată ajuns în prima zi la locul de muncă să semnezi un contract de muncă cu angajatorul.
Acest contract de muncă îți aduce toate beneficiile contractelor de muncă din țara de destinație, fiind angajat legal de către angajator.
Citește mai multe despre contractul de mediere aici: link proces mediere
istoric recrutare pentru străinătate.
Având o experiență de peste 12 ani în recrutarea personalului calificat si necalificat pentru locurile de muncă din străinătate, Randstad România este locul potrivit pentru alegerea unui loc de muncă.
-
2009
Experiența recrutării candidaților pentru locuri de muncă în străinătate începe în acest an prin Obiettivo Lavoro (România) cu roluri în Italia:
- profile specializate (operatori producție)
- nespecializate (sudori, jonctori, mecanici, tehnicieni auto, croitori)
-
2016
Randstad România începe colaborarea cu Tempo Team Olanda.
-
2021
Începând cu anul 2021 următoarele locuri de muncă/ proiecte au fost introduse în portofoliul Randstad România pentru personal Blue Collar:
- lucrători specializați în fabrica de carne în Norvegia,
- production automotive în Germania,
- operatori în depozite și fabrici în Belgia,
- lucrători în depozite și stivuitoriști în Danemarca,
- frizeri în Norvegia
Tot începând cu acest an, a fost consolidat proiectul de recrutare și selecție personal medical în Italia (asistenți medicali generaliști) în parteneriat cu Randstad Italia Medical.
-
2022
Din 2022 au fost introduse în portofoliu și alte roluri medicale:
- farmaciști,
- medici radiologie,
- asistenți radiologie.
Începând cu ianuarie 2022, Randstad România organizează și cursuri online gratuite de limba italiană pentru asistenții medicali generaliști.
Tot în colaborare cu Randstad Italia a fost creata divizia Constructions pentru recrutarea și selelcția de personal specizlizat în domeniul construcțiilor:
- stivuitoriști,
- șoferi categoria C,
- ingineri construcții civile.
-
2023
În 2023, continuăm extinderea activității cu noi posturi și țări de interes pentru români, astfel că în prezent avem în portofoliu țări precum Danemarca, Norvegia, Olanda, Suedia, Franța, Belgia, Elveția, recrutând diverse categorii de personal:
- asistenți medicali
- tehnicieni mentenanță
- electricieni
- electromecanici
- mecanici
- ingineri mecanică
- lăcătuși mecanici
- sudori
- operatori CNC
- operatori producție
- lucrători depozit
- măcelari
- laminatori și altele.
locuri de muncă în străinătate.
feedback
-
lacatos maria
angajată în Olanda
M-am îndreptat către Randstad România în urma solicitărilor de păreri pe forumurile de profil lucru în străinătate. Acestea m-au condus către un consultant care m-a întâmpinat cu energie luminoasă, informații clare, dedicare și implicare!
Am simțit încredere și am colaborat cu Randstad, decisă fiind să duc mai departe imaginea profesionalismului oferit de această echipa.
În prezent, eu și familia mea suntem în activitate la același angajator, unde ne simțim respectați și prețuiți! Resimțim stabilitate și suntem încurajați în a clădi o viață aici, în Olanda!
Aprecieri și aleasă recunoștință echipei Randstad România!
-
vasile tudose
angajat în Olanda
Am început ca lucrător în depozit de colete, intrând în echipă cu energie bună și atitudine orientată către echipa! Pe parcurs, am reușit să dezvolt noi abilitați, să ajut la rândul meu, și să formez în activitate colegi români care sunt gata să ofere suport noilor veniți!
Sunt in activitate la același angajator, iar în anul 2022 am fost avansat de doua ori! Timp de 6 luni am fost trainer pentru colegii din depozitul Nieuwegein, iar acum sunt asistent în cadrul echipei multinationale din Tiel!
Randstad România mi-a oferit un drum drept și sigur, unde am putut să clădesc o cariera, prin seriozitate și motivație!
Aprecieri echipei Randstad România pentru dedicarea și implicarea constantă în a se asigura că fiecare dintre noi este bine, atât cu privire la lucru, cât si cu privire la acomodare și traiul în Olanda
-
roxana
asistent medical Italia
Mă numesc Roxana H., am 40 de ani, familie și 3 copii. Am absolvit Școala Postliceală Carol Davila, Onești, în 2021. Povestea mea ca asistent medical în Italia a început în iunie 2022, când am completat chestionarul postat de Randstad și am aplicat la un loc de muncă în Italia. La scurt timp am fost contactată de consultantul Randstad, care m-a întâmpinat cu informații clare și mi-a prezentat oportunitățile de angajare. A urmat apoi o discuție online cu un consultant din Randstad Italia, care mi-a oferit toate informațiile despre ce înseamnă munca de asistent medical în Italia.”
A urmat apoi o lună în care am participat la cursuri online gratuite de limba italiană. Profesoara dedicată grupei noastre a dat dovadă de profesionalism și a reușit să ne îmbunătățească nivelul de italiană. Odată finalizate cursurile am avut un interviu video cu directorul unei structuri din Italia, regiunea Friuli. Randstad m-a ajutat să îmi pregătesc toate actele pentru venirea în Italia, iar pe data de 4 septembrie am început munca. Cu suportul Randstad, în decembrie am obținut recunoașterea de la Minister.
Au trecut 6 luni departe de familie, de casă, dar am șansa să lucrez cu oameni minunați și primitori, care mi-au devenit a doua familie. Am început de la zero, iar ceea ce nu știam am învățat la locul de muncă.
Mi s-a oferit cazare încă din prima zi și sunt încurajată spre dezvoltare profesională și stabilitate pentru a-mi continua viața și cariera în Italia!
Apreciez si mulțumesc echipei dedicate Randstad!
-
mădălin
asistent medical Italia
Randstad mi-a fost de mare ajutor atât în obținerea actelor cât și în găsirea noului job!
Am aplicat în septembrie pentru o colaborare cu Randstad, în vederea obținerii unui post de asistent medical în partea de nord a Italiei și am fost contactat cu promptitudine de către reprezentanții firmei de recrutare care m-au îndrumat pas cu pas în drumul spre obținerea actelor necesare pentru a lucra în Italia.
Timp de o lună am participat și la un curs de limba italiană desfășurat online, cu un program flexibil, organizat de Randstad. Cursul, pe lângă pregătirea unei baze lingvistice a termenilor medicali te pregăstește și pentru viața cotidiană din Italia.
Procesul de recunoaștere a diplomei de asistent medical a durat aproximativ 3 luni, iar în luna ianuarie am semnat contractul direct cu angajatorul italian. -
zaharia ureche
angajat în Olanda
Sunt mulțumit de locul de muncă și cazare! Am obținut mașină încă de când am intrat în activitate! Am fost promovat: sunt asistentul care se ocupă de introducerea în activitate a angajaților români și spanioli. Ajut și colegii din echipa de operațional. Angajatorul mi-a oferit un curs pentru EPT iar acum am licență. Urmează să încep un curs de olandeză.
Împreună cu familia mea va transmitem salutări și va purtăm recunoștință pentru că ne-ați direcționat către acest drum!