elemente ale unui site de carieră.

Datorită faptului că deficitul de talent și decalajul de competențe continuă să fie o preocupare pentru angajatorii de pretutindeni, aceștia trebuie să se asigure că execuția strategiei de atragere a talentelor este perfectă. Una dintre cele mai importante componente ale acestei strategii este crearea unei experiențe convingătoare prin intermediul site-ului de carieră al companiei, unde mulți solicitanți de locuri de muncă apelează atunci când caută activ oportunități de carieră.

Potrivit Raportului Global 2019 randstad Employer Brand, site-ul carierei companiei este cel de-al doilea canal cel mai utilizat de către solicitanții de locuri de muncă ( vizitat de 41% dintre adulții aflați în posibilitatea de muncă din întreaga lume; alegerea nr. 1 în portalurile  locurilor de muncă - 61%). 

De asemenea, datele noastre au constatat că 54% dintre posibilii candidați apelează la site-ul web al unei companii pentru a verifica reputația acesteia. Fără îndoială, un site și un portal de carieră bine concepute măresc șansa companiilor de a fi alese. 

Deși poate părea ușor să proiectăm un portal de carieră - sa creezi un mesaj puternic conform valorilor companiei,
sa postezi deschideri de locuri de muncă și colectezi aplicații, este ușor să treci cu vederea considerațiile critice care ajută un site de carieră să iasă în evidență.

Funcțiile tactice sunt ușor de executat, dar crearea unei experiențe plăcute pentru vizitatori este mult mai complexă și necesită investiții mai mari în resurse și bugete. În loc să vadă un portal de carieră ca un atu pentru compania lor, mulți lideri  îl vad ca un centru de costuri. Dar nu trebuie să fie așa.

Când vă dezvoltați site-ul de carieră, nu uitați să abordați componentele critice care vor oferi o călătorie excepțională a candidatului: proces, mesagerie și tehnologie. Acestea sunt interconectate și oferă o viziune holistică a organizației tale și demonstrează modul în care candidații își pot înainta cu înțelepciune cariera, alături de voi.

perfecționarea procesului

Pentru a avea acces la cel mai important element al unui bun portal de carieră, veți avea nevoie de un proces eficient și fără probleme, pentru a vă asigura că aplicanții vor avea o perspectivă pozitivă asupra afacerii tale. Acest lucru se datorează faptului că aplicanții de astăzi, la fel ca și consumatorii, doresc un proces de recrutare clar și transparent. Aceasta înseamnă în primul rând un proces fără probleme pentru trimiterea CV-ului ( platforme și dispozitive - indiferent dacă acesta este profilul lor LinkedIn, un document microsoft, de pe telefoanele lor sau de pe computerul lor).

Procesul de pe site-ul companiei tale ar trebui să înceapă cu navigarea accesibilă. În momentul în care vizitatorii ajung la pagina de start, ar trebui să întâmpine mesaje clare despre afacerea ta și un link către portalul de carieră aflat în meniul principal de navigare. Este esențial ca site-ul să ofere un aspect curat și simplu. Caută oferte de muncă? Legătura către funcțiile de căutare ar trebui să fie bine marcată. Vor să învețe mai multe despre o zi din viața angajaților tăi? Acest lucru ar trebui să facă parte din prezentarea EVP. Asigurați-vă că compartimentarea site-ului este făcută în secțiuni clare și bine documentate, pe care candidații le pot cauta și găsi cu ușurință.

De asemenea, datele noastre au descoperit că 54% apelează la site-ul unei companii pentru a verifica reputația unei organizații. Potrivit Talent Board, 78% dintre solicitanți împărtășesc experiența lor pozitivă pe rețeaua lor personală. Trebuie să oferiți butoane de partajare pentru fiecare postare. Prin facilitarea trimiterilor, puteți ajuta la atragerea unui public mai mare.

Pentru a vă asigura că rămâneți conectat cu publicul, furnizați periodic alerte de monitorizare cu privire la starea aplicației lor și utilizați aceste comunicări pentru a promova conținutul de care ar putea fi interesați și partajat pe rețeaua lor. 

mesaje clare și convingătoare

Conținutul pe site-ul de carieră ar trebui să fie bine strcturat și elaborat. Trebuie să includă informații generale despre afacerea ta, persoanele care lucrează acolo și beneficiile aderarii la organizație. Fiecare candidat dorește să găsească rapid toate informațiile de care are nevoie pentru a înțelege sistemul companiei ca mai departe să înainteze o cerere de colaborare. 

La fel de important, conținutul trebuie să fie relevant. De exemplu, s-ar putea să fi un lider în industria ta, dar cum se traduce asta în beneficii pentru angajați? Se pot aștepta la mai multe posibilități de avansare în carieră din cauza creșterii susținute de-a lungul anilor? Vor exista mai multe oportunități pentru misiuni internaționale din cauza creșterii globale? Ia în considerare modul în care valoarea propunerilor angajaților tăi va rezona cu publicul țintă.

Site-urile companiilor oferă o vizibilitate asupra valorilor și misiunilor corporative ale acestora, dar cum pot angajații să sprijine și să crească aceste inițiative? Portalul de carieră ar trebui să explice rolul solicitantului în crearea unei organizații mai bune. Acest lucru îi va ajuta să nu înțeleagă doar contribuția lor înainte de angajare, dar și să gestioneze așteptările după ce se alătură afacerii.

necesitatea tehnologiei

În lumea digitală de astăzi, tehnologia este esențială pentru crearea unei experiențe unice a candidaților. Aceasta include instrumente de colectare a aplicațiilor (de exemplu, un sistem de urmărire a solicitării), de implicare a solicitanților (o platformă de marketing pentru recrutare de candidați), de comunicare cu candidații (un sistem de gestionare a conținutului sau chatbots de alertă pentru locuri de muncă) și altele. Deși nu toate acestea sunt necesare pentru un rezultat optim, ele te pot ajuta să economisești timp și intervenție manuală.

Există mai multe instrumente ca niciodată pentru ca, angajatorii să își îmbunătățească portalul de carieră, așa că vei găsi multe opțiuni. Investește în timp și cunoștințe pentru a te ajuta să alegi platforma potrivită. Integrarea este esențială, deoarece aceasta poate fi implicată în mod semnificativ mai mult decât s-a realizat inițial.

Reține, totuși, orice tehnologie ar trebui să faciliteze întotdeauna eforturile de cercetare și aplicare ale candidatului nu să îl îndepărteze de acestea. Aceasta înseamnă ca orice candidat să poată aplica de pe orice dispozitiv - este posibil să fii nevoit să-ți optimizezi portalul de carieră dacă nu ai făcut-o deja. Aplicarea prin canale populare, cum ar fi LinkedIn, de asemenea, trebuie incorporată pentru a ajuta la economisirea de timp a acestora.

Construirea unui site de carieră eficient și convingător nu trebuie să fie prea complicată atât timp cât te concentrezi pe cele trei domenii critice ale dezvoltării. Amintiți-vă doar că fiecare element trebui să lucreze împreună pentru a crea o experiență holistică și eficientă a candidatului.