cum să te pregătești pentru întoarcerea la birou.

După săptămâni și luni de măsuri de distanțare socială, puse în aplicare atât de administrația locală, cât și de angajatori, numărul de noi cazuri COVID-19 este în sfârșit în tendință descendentă și caută să se stabilizeze.

Pe măsură ce măsurile de distanțare socială sunt ridicate lent, oamenilor li se permite treptat să părăsească locuințele pentru a efectua mai multe activități. Cu toate acestea, va dura ceva pentru ca lucrurile să se întoarcă la modul în care au fost înainte de COVID-19. În unele cazuri, este posibil să nu mai fie niciodată la fel.

Angajatorii vor trebui să facă ajustări permanente la locurile de muncă pentru a minimiza răspândirea nu doar a COVID-19, dar și a altor boli respiratorii similare, cum ar fi gripa sezonieră.

Așadar, în timp ce intenționezi ca angajații tăi să se întoarcă înapoi la birou după ce aceștia au lucrat de acasă, trebuie să faci în primul câteva ajustări la birou, astfel încât să se simtă suficient de siguri pentru a reveni.

6 moduri de a îmbunătăți securitatea și securitatea sănătății la locul de muncă

1. elaborează planuri solide de urgență

Angajatorii ar trebui să investească în resurse pentru a dezvolta un plan de urgență robust și complet. Companiile pot angaja o agenție de consultanță profesională terță parte sau pot crea o forță de muncă internă pentru a cartografia scenariile potențiale și planurile de răspuns corespunzătoare pentru a reduce riscul.

Iată câteva măsuri noi de securitate și sănătate pe care le puteți implementa la birou:

  • Asigură-te că toți angajații au consumabile de sănătate de bază (de exemplu, termometru, măști refolosibile și dezinfectanți de mâini)
  • Solicitați tuturor vizitatorilor să își noteze datele în registrul de la intrare pentru o mai bună gestionare a acestora.
  • Folosiți echipamente fără contact pentru a lua temperatura tuturor angajaților și vizitatorilor.
  • Distribuie frecvent o listă a celor mai apropiate clinici și spitale în care angajații pot solicita consultații medicale profesionale

Angajatorii ar trebui să dedice, de asemenea, o cameră în birou în scopul izolării angajaților care prezintă simptome asociate bolilor respiratorii. Camera trebuie să fie îndepărtată față de zonele comunale și în care sunt așezați restul angajaților. Asigurați-vă că niciunul dintre angajații tăi nu utilizează această cameră pentru întâlniri, deoarece acest lucru ar expune mai multe persoane la viruși.

Pe termen lung, companiile vor trebui să își revizuiască planurile de asigurare corporativă și bugetele de asistență medicală pentru a asigura o acoperire adecvată a asistenței medicale pentru întregul personal. Acest lucru ar include, de asemenea, abordarea problemelor psihologice care ar fi putut fi declanșate din izolarea de sine sau din lipsa interacțiunilor sociale.

2. mențineți un nivel ridicat de igienizare

Oricât de captivant pare, nu îți lăsa întreaga forță de muncă să se întoarcă la birou. Înainte de întoarcere, angajatorii ar trebui să efectueze un audit fizic al spațiului de birouri pentru a identifica zonele cu punct de atingere ridicat. Zonele obișnuite care trebuie verificate sunt clanțele de la bucătărie, baie,intrare și sălile de conferințe, precum și mașinile de cafea, distribuitoarele de apă și frigiderele.

Furnizează șervețele dezinfectante pentru personalul astfel încât să își poată curăța biroul înainte de a începe și după terminarea programului. Sfătuiește-i să folosească șervețele dezinfectante pe articole deținute în mod obișnuit, cum ar fi telefoanele de birou, tastatura și mouse-ul.

Angajatorii ar trebui, de asemenea, să solicite întregului personal să-și aducă propriile tacâmuri sau ustensile reutilizabile în loc să utilizeze articole partajate în cămară.

3. utilizează instrumente digitale pentru a eficientiza forța de muncă. 

La începutul anului, multe companii au achiziționat instrumente digitale, cum ar fi software de gestionare a proiectelor și spațiu suplimentar de stocare în cloud pentru a permite lucrul la distanță.

Cu toate acestea, la fel ca impulsul ființei umane de a stoca obiecte esențiale, aceste achiziții au fost un răspuns reactiv la pandemie. Angajatorii au achiziționat aceste instrumente pentru ca angajații să poată continua să lucreze de acasă și afacerile să poată continua chiar și atunci când administrația locală a implementat măsuri de ședere în casă. Este posibil ca motivele acestor investiții să nu fie aliniate obiectivelor de transformare digitală pe termen lung ale companiei.

Cu toate acestea, din moment ce investițiile au fost deja făcute, angajatorii ar trebui să evalueze rezultatele. Iată câteva întrebări de pus:

  • Ai putea integra corect aceste instrumente noi în infrastructura digitală existentă a companiei?
  • Instrumentele au ajutat la îmbunătățirea colaborării și a productivității în echipe?
  • Problemele sunt doar probleme periodice sau ar necesita o rezolvare pe termen lung?
  • Noile nstrumente au expus compania la atacuri cibernetice?
  • Dacă investiți mai mult în aceste noi instrumente digitale, și-ar îndeplini obiectivele de transformare digitală?

Deși sună interesant, nu toate investițiile în tehnologie pot ajuta organizația. Totul depinde dacă îți pot deschide calea pentru a îți atinge obiectivele pe termen lung.

Din punct de vedere al resurselor umane, iată câțiva factori de luat în considerare ori de câte ori investești în tehnologie. Un instrument bun ar trebui să:

Conducă și să optimizeze productivitatea organizațională
Îmbunătățească rata de retenție a angajaților
Crească colaborarea și să contribuie la crearea de sinergie organizațională

4. continua verificările periodice

Mulți oameni s-au obișnuit să lucreze de acasă unde au mai multă autonomie cu modul în care vor să își planifice programul de lucru. Acum, angajații trebuie să se familiarizeze cu lucrul la birou.

În prima săptămână, angajatorii se pot aștepta la o explozie de energie din partea majorității personalului lor, deoarece mulți vor fi încântați să-și vadă în sfârșit prietenii și colegii după ce au petrecut câteva săptămâni sau luni acasă. Cu toate acestea, unii angajați s-ar putea teme de senzația  întoarcerii la birou. Părinții care lucrează sau angajații care locuiesc cu părinții în vârstă vor avea nevoie de mai mult timp pentru a-si clarifica timpul pentrecut cu persoanelor dependente.

În calitate de manager al echipei, ar trebui să ți cont de nivelul de energie, de performanța a muncii și de atenția angajaților tăi atunci când se întorc la birou. Dacă observi ceva diferit, încearcă să oferi asistență celor care au o perioadă mai dificilă de adaptare la birou.

5. oferă mai multă flexibilitate angajaților tăi

Bolile respiratorii, cum ar fi COVID-19, se pot răspândi foarte repede în orașele aglomerate, deoarece poate fi dificil să practicați distanțarea în siguranță în transportul public, în special în orele de vârf.

Formează echipe diferite și asigură-te că nu se suprapun între ele. Acest lucru va limita numărul angajaților la birou în același timp, păstrând productivitatea.

Un alt aranjament de lucru pe care angajatorii îl pot derula în paralel cu acordul echipelor divizate este programul de lucru flexibil. Angajații ar trebui să aibă opțiunea de a face naveta în orele de vârf în care transportul public nu este la fel de aglomerat. Orele de vârf din orașul tău se pot schimba dacă fiecare angajator pune în aplicare acest aranjament de lucru flexibil, așa că ține cont de noile ore de vârf înainte de a împărtăși mai multe detalii cu angajații.

Companiile ar trebui, de asemenea, să considere că unii angajați ar putea prefera în continuare să stea acasă deoarece trăiesc cu persoane care sunt sensibile la COVID-19. Deoarece membrii echipei lucrează de la distanță, managerul ar trebui să depună eforturi suplimentare pentru a conduce colaborarea și a minimiza comunicarea greșită. Unele acțiuni simple sunt de a avea întâlniri de echipă virtuală în zile alternative și de a folosi trackerele de management de proiect pentru a monitoriza progresul și rezultatele.

6. comunicarea constantă poate ajuta la câștigarea încrederii

Angajații vor să spună ce părere au despre noile măsuri din birou și vor să fie informați cu privire la modul în care se desfășoară afacerea în timpul acestei pandemii.

Companiile ar trebui să comunice modificările cheie ale afacerilor și actualizările către birou printr-o informare oficială virtuală înainte de data reală a întoarcerii. Aceste angajamente proactive din partea conducerii sunt adesea apreciate de lucrători, deoarece arată angajamentul companiei de a avea grijă de personalul lor.

Alte informații de partajat cu forța de muncă includ:

  • Actualizări ale politicilor medicale
  • Noua organizare a forței de muncă și opțiuni flexibile
  • Revizuirea indicatorilor de performanță pentru a reflecta actualul climat economic
  • Modificări la amenajarea locurilor

Profesioniștii în domeniul resurselor umane pot efectua, de asemenea, un sondaj online pentru a măsura nivelul de încredere al angajaților în revenirea la birou. Este, de asemenea, o cale bună pentru angajați pentru a împărtăși idei despre cum să facă spațiul de lucru mai sănătos și mai sigur pentru toată lumea.

În calitate de angajatori, este responsabilitatea voastră să vă asigurați că faceți tot ce puteți pentru a rezolva problemele lucrătorilor și a ajuta la ușurarea acestei tranziții pe cât posibil.

Deși este o prioritate să revină toți la locul de muncă, este important, de asemenea, ca angajații să nu simtă că sunt grăbiți sau obligați să facă acest lucru. Crearea unui mediu de muncă sănătos poate ajuta la calmarea problemelor de sănătate și securitate în rândul angajaților tăi și îi poate face să se simtă mai siguri cu privire la revenirea la locul de muncă.