gestionarea brandului de angajator în timpul unei crize.

În perioadele de criză, brandul tău angajator devine brandul tău.

Candidații, angajații, societatea și clienții nu vor uita și vor tine cont de autenticitatea ta din aceste zile. 

Cu atât de multe funcții comerciale perturbate de criza pandemică globală COVID-19, companiile de pretutindeni se confruntă cu un număr fără precedent de provocări și incertitudini în același timp. În timp ce brandul angajatorului nu pare o prioritate, pentru unii, acesta este exact momentul în care organizațiile trebuie să aibă grijă să respecte, să protejeze și chiar să își ridice reputația în audiențe interne și externe. Indiferent dacă trebuie să angajezi rapid, să faci o reducere de personal sau orice altceva, întreținerea valorilor și a promisiunilor companiei, într-un mod transparent și onest, este esențială pentru gestionarea reputației.

Fără îndoială, criza COVID-19 obligă multe companii să se confrunte cu o nouă realitate care pune la încercare brandul lor de angajator. Pentru unii, pierderea semnificativă a afacerii și întreruperile însoțită de perturbări, pot însemna o reducere a forței de muncă. La celălalt capăt al spectrului, organizațiile cu forțe de muncă critice, cum ar fi asistența medicală, materialele medicale, logistica și producătorii de produse de uz casnic se confruntă cu o presiune enormă pentru a găsi personalul rapid și a sprijini nevoile din întreaga lume. Indiferent de locul în care te afli în spectrul de angajare, importanței administrării brandului de angajator nu este niciodată exagerată.

În aceste condiții dificile, companiile ar trebui să examineze modul în care strategia b randului de angajator se încadrează în răspunsul global, la criza COVID-19. Măsuri precum concedieri, reducere de beneficii și lipsa creșteri salariilor, au toate un impact atât asupra brandului de angajator, cât și companiei, dar modul în care aceste acțiuni sunt percepute va depinde de modul în care sunt executate și comunicate. Liderii de afaceri, mai mult ca oricând, trebuie să-și amintească că identitatea și promisiunile lor trebuie păstrate, în ciuda deciziilor dificile care trebuie luate. Acesta este momentul din istorie când adevărata identitate a companiei va apărea și va fi ușor să afli dacă se potrivește cu ce ai afirmat că ești până acum.

Autenticitatea ar trebui să fie prioritizată. Într-un articol din Harvard Business Review, autorul susțin că, companiile se pot conecta mai bine cu candidații dacă brandul se concentrează pe realizarea „promisiunii sale de angajator”. Acesta este momentul în care companiile să să strălucească și să izbăvească.

Întrucât compania ta pare să sporească atracția talentelor în acest mediu dificil, este posibil să regândiți dacă produsele sau serviciile pe care le oferi sunt cu adevărat importante pentru nevoia socială sau individuală. Să fii relevant și să te adaptezi noilor circumstanțe este esențial pentru puterea brandul de angajator și pentru reputația organizației.

Într-adevăr, multe companii caută modalități prin care pot contribui la redresarea economică și socială în lunile următoare, dar și afacerea ta poate derula inițiative similare pentru a-ți ajuta clienții, angajații și comunitățile să îți recapete puterile. Eforturile filantropice pe care compania le întreprinde astăzi îți pot consolida brandul de angajator.

Demonstrând un angajament față de o cauză dincolo de creșterea veniturilor, filantropia ta oferă un exemplu și subliniază importanța responsabilității sociale corporative în cadrul afacerii.

Dacă ai spus în trecut că este important pentru tine, aceasta este ziua în care poți să o demonstrezi. Acest lucru va avea un impact extraordinar și imediat asupra capacității tale de a atrage talente și te ajuta să îți consolidezi identitatea și cultura.

Când sunt necesare concedierile

A rămâne fidel identității tale ar trebui să fie, de asemenea, principiul de bază atunci când te confrunți cu sarcina nelpacută de a concedia angajați. În întreaga lume, companiile afectate profund de COVID-19 au demis deja o parte din forța de muncă. De la sfârșitul lunii martie, SUA se confruntă cu cereri de șomaj uriașe. În Europa, lucrătorii sunt parțial protejați de anu își pierde locul de muncă, deoarece guvernele din Danemarca, UK și Olanda garantează lucrătorilor afectați, majoritătea salariilor. În Australia, pierderea locurilor de muncă s-ar putea ridica la un milion, din cauza COVID-19.

Câtă redundanță a forței de muncă poate absorbi afacerea,  va fi determinat de liderii companiei. Cu toate acestea, ca un profesionist talentat, poți ajuta la ameliorarea impactului asupra brandului de angajator și a angajaților afectați. Mai mult ca oricând, trebuie să respecti valorile pentru a arăta ca ești de încredere.

Reducerea impactului asupra forței de muncă nu necesită cheltuieli bugetare importante. Ceea ce necesită este transparența - obținută prin comunicarea sinceră cu angajații. Cu toate acestea, asta nu înseamnă că ar trebui să o faci într-o manieră insensibilă. Dacă identitatea voastră este bazată pe inovație și nu căutați soluții inovatoare, nimeni nu te va mai crede.

Dacă oamenii sunt în centrul EVP-ului tău și nu ai grijă de ei, cel puțin în acest moment, cu onestitate și compasiune, nu vor uita odată ce încercați să-i angajați din nou. Chiar și printre cei rămați, un management deficitar în acest moment , poate determina angajații să te părăsească atunci când lumea revine la o stare de normalitate. Deci, cum poți să pregătești forța de muncă pentru vești proaste, respectând simultan identitatea, promisiunile și brandul de angajator?

Fii transparent cu privire la situația afaceri. Adoptarea unui plan clar și sincer de comunicare, îți va menține angajații informați și te va asigura că ești corect. Când angajații nu au o vizibilitate clară asupra situației, compania este supusă unei perturbări și îți poate afecta brandul de angajator. Claritatea este de o importanță crucială în perioadele incerte.

Fii clar cu privire la alte oportunități. Angajații vor să știe că identifici toate posibilitățile de a îi reține prin recalificare sau de a avea un sistem de asistență, dacă sunt nevoiți să plece. Este posibil să ai deja un program de dezvoltare în a pregăti rapid angajații pentru un nou rol, așa că asigurate că folosești aceste capacități și promovează-l pe plan intern. Pe de altă parte, poți lua în considerare utilizarea unui serviciu extern pentru a ajuta angajații să caute oportunități în alte organizații.

Oferă sprijin emoțional tuturor. Angajații disponibilizați au cel mai mult nevoie de consiliere sau de alte sisteme de asistență, dar aveți în vedere nevoile angajaților rămași? Văzând colegii plecați ar putea avea un impact pe termen lung asupra performanței și moralului lor. Asigurate că ai o plasă de siguranță pentru a îi ajuta pe cei care se luptă să facă față reducerii dimensiunii organizație.

Suferiți împreună, fi un lider. Liderii de afaceri ar trebui să conducă prin exemplu în acest moment. Ar fi lipsit de etică să păstreze bonusuri mari pentru conducerea de vârf în timp ce oamenii sunt disponibilizați. Ar fi periculos pentru lideri să ceară sacrificii de la alții, în timp ce ei nu sunt în aceeași situație.

Folosiți EVP și valorile brandului de angajator ca lumina ta de ghidare. Fii consecvent cu privire la identitatea ta. Îmbunătățește-ți tonul vocii, fă-ți vizibile valorile prin modul în care comunici și ajută-ți oamenii în aceste momente extraordinare. Fii ca prietenul pe care poți conta în momentele bune și rele.

Gestionarea brandului de angajator în timpul unei crize poate fi dificilă, însă adoptarea unei abordări autentice și coerente te va ajuta să gestionezi mai bine așteptările angajaților tăi și ale celorlalte părți interesate. Situația actuală pune accent pe fiecare organizație din întreaga lume. Depinde cât de bine reacționezi și îți planifici acțiunile în situații de urgență, pentru că acest lucru va avea un impact de durată asupra angajaților și a brandului de angajator. Vei rămâne în memoria oamenilor mâine pentru acțiunile tale de astăzi.