Crearea unui profil profesional LinkedIn.

Printre altele, o prezență online bine concepută ne poate ajuta să găsim locul de muncă ideal pentru noi. Cum ne putem face vizibili prezentându-ne în mod eficient competențele pe cel mai cunoscut site al comunității profesionale din lume?

Cu ajutorul sfaturilor consultanților Randstad, ne putem personaliza profilul LinkedIn pentru a ne servi cel mai bine obiectivele profesionale!

vizibilitate.

Merită să știți că LinkedIn servește nu numai ca o introducere profesională sau ca motor de căutare pentru vânătorii de recompense, ci poate fi folosit și de solicitanții de locuri de muncă active și pasive. Mulți oameni o numesc doar o „pagină profesională de Facebook”, deoarece Facebook are multe dintre caracteristicile sale bune, dar lasă în afara caracteristicile inutile care ar putea să nu fie necesare într-un cadru profesional. Profilul LinkedIn oferă vizibilitate internațională, ceea ce ne permite să ne conectăm ca un solicitant pasiv de locuri de muncă cu posturi vacante relevante pentru noi și să ne ajute să construim o rețea de contacte care ne poate oferi oportunități neașteptate datorită amplorii sale, în special a caracterului profesional.

Datorită subiectelor sale legate de muncă, poate fi, de asemenea, o interfață adecvată pentru contactarea profesioniștilor care nu ar fi abordați prin profilul lor personal de Facebook: LinkedIn vizează în mod explicit contactul profesional și, în mod ideal, nu se caracterizează prin conținut prea frecvent sau personal - inclusiv profesioniști utilizatorii se înregistrează în scopuri de rețea.

Spre deosebire de Facebook, această platformă demonstrează „existența noastră profesională” printr-o interfață credibilă percepută pentru a ajuta profesioniștii în resurse umane să plaseze candidați, printre altele, prin faptul că ne putem forma rapid o imagine a muncii, succeselor și abilităților noastre până în prezent. Dacă aveți deja un profil LinkedIn, îl puteți folosi pentru a afla despre piața muncii, pentru a vedea ce companii caută forță de muncă în ce sectoare sau, de obicei, pe cine angajează. Acest lucru ne poate ajuta atât în ​​alegerile noastre de carieră, cât și în evaluarea locului de muncă actual.

Este important să luați în considerare potențialele riscuri ale vizibilității: fiți conștienți de cât de mult și ce fel de informații împărtășim despre noi înșine, deoarece acestea vor fi disponibile multor persoane în funcție de setările dvs.

ce este un profil profesional LinkedIn?

date și structură.

Un specialist în selecție va întâlni o mulțime de CV-uri și profiluri LinkedIn, chiar și zilnic, astfel încât va știi exact ce și unde să căute în informațiile pe care le furnizați. Trebuie să decidă într-un timp scurt dacă profilul sau CV-ul conține competențele necesare ocupării postului, deci este important ca aceste puncte de conexiune să fie vizibile în mod corespunzător: profilul trebuie să fie transparent și bine structurat.

Să încercăm să arătăm detalii: să oferim numele companiei și instituțiile exacte, datele și timpul petrecut cu studiile noastre, să ne clarificăm responsabilitățile definite. Datele enumerate vor fi credibile dacă reflectă realitatea în fiecare caz, crescând astfel șansele de a ajunge printre potențialii candidați pentru o poziție deschisă. LinkedIn este un site în limba engleză, deci, dacă vorbim limba la un nivel de bază, este o idee bună să completați informațiile în engleză (dacă acest lucru nu este posibil, utilizați limba maternă sau altă limbă utilizată și vorbită activ). Ne verificăm datele și ortografia în toate cazurile, deoarece acest lucru are un efect fundamental asupra primelor impresii care se formează despre noi.

poză de profil.

Decidem dacă încărcăm o fotografie în profilul nostru, dar pentru consultanții în resurse umane, acesta este unul dintre cei mai importanți stimuli atunci când facem o primă impresie. Fotografia pe care o alegem ar trebui să fie clară, de preferință într-un cadru profesional și să aibă fața vizibilă. Cu o fotografie care radiază bunătate, cititorul poate asocia o față cu fundalul profesional, astfel încât să putem crea o imagine de ansamblu personală și pozitivă.

antet.

De asemenea, ne putem comunica trăsăturile de personalitate și cariera noastră cu un antet formulat corespunzător. Ne putem marca poziția actuală într-un stil concis și profesional sau putem scrie un text mai creativ despre aceasta - scopul este să vorbim despre noi și despre munca noastră. Aici puteți alege, de asemenea, o opțiune pentru a activa vizibilitatea profilului dvs. pentru consultanți. Dând clic pe butonul „Deschideți către noi oportunități”, putem specifica la ce locuri de muncă suntem deschiși, astfel încât este mai ușor pentru un recruiter să ne găsească atunci când îl caută pe cel potrivit.

experienta profesionala.

Și în această secțiune, acuratețea informațiilor este de o importanță capitală. Includeți date, o descriere exactă și transparentă a pozițiilor noastre de până acum, care detaliază sarcinile pe care le-am îndeplinit pe parcursul muncii noastre - este important să le includem pe cele care nu sunt strâns legate de postul nostru, deoarece acesta poate fi factorul persuasiv pentru un alt angajator. Să încercăm să ne caracterizăm poziția în așa fel încât să transmită esența și greutatea muncii noastre, să nu ne subestimăm sau să ne supraestimăm abilitățile cu ea - găsim un echilibru între obiectivitate, onestitate și eforturi pentru o imagine pozitivă. Vom începe să listăm joburile noastre cu cea mai recentă și apoi să ne întoarcem în timp pentru a le lista pe cele anterioare.

De asemenea, merită să folosiți diferite cuvinte cheie specifice industriei și profesiei noastre în textele completate. Recruiterii caută adesea funcții într-o anumită zonă pe LinkedIn, deci este important să le punem la dispoziție profilul cu cuvintele cheie potrivite.

studii și competențe lingvistice.

Această parte a profilului nostru LinkedIn va fi, de asemenea, credibilă, deoarece conține informații reale și specifice. Introduceți datele relevante, instituțiile de învățământ relevante - acestea reprezintă în mod obișnuit cel mai înalt nivel de învățământ - orice diplome, cursuri profesionale finalizate și indicați examenele și datele lingvistice, detaliind nivelul de competență lingvistică. 

contact.

Atunci când vă furnizăm informațiile de contact, luăm în considerare cât de mult am dori să împărtășim informațiile disponibile - avem, de asemenea, opțiunea de a introduce un număr de telefon și o adresă de e-mail.

cerere de referință.

Cu această funcție ne putem consolida și mai mult credibilitatea profesională. Un plus important în profilul nostru pot fi cel puțin trei referințe de la șefi, colegi sau chiar prieteni care ne pot dovedi abilitățile. Referințele nu sunt postate în profilul nostru imediat după primire, așa că avem ocazia să decidem dacă descrierea este utilă și informativă pentru noi.

folosind LinkedIn ca solicitant activ de locuri de muncă.

Dacă sunteți în căutarea unui loc de muncă, este o idee bună să vă conectați zilnic la site pentru a ține evidența rețelei noastre de contacte și a noilor posturi de locuri de muncă. Dacă nu putem urmări zilnic acest lucru, vă rugăm să activați notificarea prin e-mail, astfel încât să puteți vedea dacă cineva v-a trimis un mesaj sau a postat o slujbă care ne interesează. Acest lucru poate fi setat prin apăsarea butonului „Job alert on”, care va afișa automat joburile care se potrivesc căutărilor noastre în e-mailul trimis.

Acceptăm semnalizări relevante de la alți utilizatori și încercăm, de asemenea, să ne extindem rețeaua de contacte cu contacte noi, nu știm cine ne va putea ajuta cu un nou job mai târziu. Dacă cineva folosește în mod abuziv profilul dvs. și îl folosește în scopuri neprofesionale, îl putem elimina imediat din contactele noastre.

Profitați de toate oportunitățile oferite de LinkedIn: grupuri, hashtag-uri, căutarea unui loc de muncă în meniul „Locuri de muncă”, astfel încât să puteți găsi conținut care ne interesează. De asemenea, putem urmări oameni de afaceri și profesioniști proeminenți sau profiluri în care sunt partajate articole și sfaturi utile. Dacă avem o idee specifică despre locul de muncă pe care îl căutăm, este important să setați locația în motorul de căutare și să utilizați cuvintele cheie corespunzătoare menționate anterior pentru a restrânge lista de rezultate.

Cei mai mulți profesioniștii în resurse umane corporative caută să profite de oportunitățile oferite de LinkedIn și să își extindă activ rețeaua de contacte pe platformă. Aceștia pot găsi profilul nostru dacă este setat la public, pot fi incluși în contactele lor dacă suntem deschiși la întrebările lor. Ca un căutător activ de locuri de muncă, merită cu siguranță să faciliteze lucrurile coordonatorilor de selecție cu setările, conținutul și aspectele stilistice sugerate anterior!

Aflați mai multe despre lumea muncii pe pagina de carieră Randstad!

etichete carieră